شناسهٔ خبر: 68342628 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

اهدای ۷۰۰۰ دست‌سازه کودکان کرمانشاهی به زائران کوچک اربعین

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از اهدای ۷۰۰۰ دست‌سازه کودکان و نوجوانان این استان به زائران کوچک اربعین خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، محمد خیاط‌زنجانی امروز _ شنبه سوم شهریور _ در جمع خبرنگاران در توضیح اقدامات کانون در راستای حضور کودکان و نوجوانان در پیاده‌روی اربعین، اظهار کرد: رویداد بزرگ پیاده‌روی اربعین یک فرصت است برای اینکه بتوانیم در حوزه تربیت فرهنگی کودک و نوجوان به اهداف و رسالت خود برسیم.

وی افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان طی سال‌های اخیر تلاش کرده زمینه را برای حضور کودکان و نوجوانان در این رویداد بزرگ فرهنگی فراهم کند در همین راستا موکب‌های و ایستگاه‌هایی را در مسیر مختلف خروجی و ورودی مرز از شرق تا غرب کشور برپا کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه از برپایی ۸ موکب در ورودی این استان تا مرز خسروی خبر داد و خاطرنشان کرد: مواکب کانون توسط کودکان و نوجوانان اداره می‌شود، حضور کودکان و نوجوانان به موکب‌ها شور و نشاط بخشیده است و با این حضور در مسیر خدمت‌رسانی محبت، انس و تلاش برای ترویج فرهنگ اهل‌بیت (ع) شکل خواهد گرفت.

خیاط‌زنجانی در خصوص ظرفیت‌های موکب شهر کرمانشاه، تصریح کرد: در شهر کرمانشاه دو موکب برای ارائه خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده. همچنین موکبی دیگر در حوزه همیاری آسیب‌دیدگان کودک و نوجوان در مسیر کربلا به‌عنوان موکب حضرت زینب (س) در بیمارستان طالقانی، هشت سالی است در این ایام در حال خدمات‌رسانی است. زنجانی با اشاره به فعالیت یک موکب اسکان با ظرفیت ۸۵ نفر در شهر کرمانشاه، خاطرنشان کرد: خدام از زائرین در این موکب اسکان پذیرایی هم می‌کنند.

وی اضافه کرد: در طول مسیر تا مرز خسروی در شهرستان قصرشیرین و سرپل ذهاب موکب‌هایی مستقر در حال خدمت‌رسانی هستند که در نقطه صفر مرزی هم به ارائه حوزه دست‌سازه کودکان و نوجوانان با موضوع اربعین پرداخته شده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری استان کرمانشاه تاکید کرد: هر روز همکاران و خادمان دست‌سازه‌های کودکان و نوجوانان را از سراسر استان کرمانشاه و دیگر استان‌ها جمع‌آوری کرده و در اختیار زائران امام حسین (ع) قرار می‌دهند.

خیاط‌زنجانی از اهدای ۷۰۰۰ دست‌سازه کودکان و نوجوانان به زائران کوچک اربعین خبر داد و عنوان کرد: امیدواریم این مسیر خدمت‌رسانی بتواند به شور و اشتیاق این نسل جدید کمک کند.

وی با بیان اینکه اربعین سال گذشته ۵ هزار دست‌سازه تهیه شد، تصریح کرد: طی سال گذشته استان کرمانشاه بیشترین میزان تولید دست‌سازه را توسط کودکان و نوجوانان داشت که امسال هم همین روند تکرار شد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کرمانشاه اضافه کرد: برنامه‌های کانون در راستای ترویج فرهنگ عاشورایی بین کودکان و نوجوانان به «سفیران اربعین» اشاره و اظهار کرد: سفیران اربعین در مسیر پیاده‌روی نجف تا کربلا با کودکان و نوجوانان ایرانی و غیرایرانی ارتباط خواهند گرفت و در این مسیر هم دست‌سازه‌هایی توسط کودکان و نوجوانان تهیه شده که به هم سن و سالان خود در طول مسیر هدیه می‌دهند.

خیاط‌زنجانی تولید دست‌سازه‌ها کودکان و نوجوانان را نیز یکی دیگر از برنامه خوب کانون در این ایام دانست و ادامه داد: کودکان و نوجوانان خلاقانه هدایا را تهیه می‌کنند و به زائران هم سن و سال خود اهدا می‌کنند.

وی «هم‌سفر من» را در قالب دیگر برنامه اربعینی کانون عنوان کرد و افزود: افرادی که امسال مشرف به زیارت نشده از طریق لینک ثبت‌نام کردند و زائران حرم اباعبدالله (ع) در مرقد شریف با ذکر نام آن‌ها فرستادن سلام به ساحت اهل‌بیت (ع) نایب الزیاره کودکان و نوجوانان سراسر کشور خواهند بود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه گفت: همه خدماتی انجام می‌شود برای گسترش راه اهل‌بیت (ع) است و امیدواریم با این فعالیت‌ها مسیر تربیت معنوی کودک و نوجوان را هموار کرده باشیم.

نظر شما