شناسهٔ خبر: 68342523 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بازنگری طرح تفصیلی شهر زابل تصویب شد

زاهدان - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان از تصویب طرح تفصیلی زابل پس از برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی و اعمال اصلاحات لازم خبر داد.

صاحب‌خبر -

منصور بیجار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طرح تفصیلی بر اساس ضوابط و معیارهای طرح جامع شهر، چگونگی استفاده از اراضی محلات مختلف شهر و همچنین وضعیت شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمانی در آن اولویت‌بندی شده و به بهسازی، نوسازی و توسعه و رفع مشکلات شهر کمک می‌کند.

وی ادامه داد: در این راستا آخرین طرح جامع شهر زابل در سال ۱۳۹۸ به تصویب رسید که با توجه به اهمیت موضوع و تثبیت حریم و محدوده قانونی این شهر و تعیین کاربری های مورد نیاز براساس سرانه های پیشنهادی، پس از برگزاری جلسات متعدد کمیته فنی و اعمال اصلاحات، طرح تفصیلی شهر زابل تصویب شد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار سیستان و بلوچستان گفت: طرح های پیشنهادی محله ای ناحیه یک زاهدان از دیگر طرح های استان بود که با بازبینی های انجام شده تدقیق های مورد نیاز و اعمال اصلاحات پیشنهادی ضوابط، مورد تصویب اعضاء قرار گرفت.

وی بیان کرد: ساختار پهنه بندی شهرها سند اصلی هدایت و کنترل تحولات کالبدی است که نظارت بر ساخت و ساز در عرصه‌های شهری به منظور جلوگیری از تداخل غیرضروری و نامناسب کاربری ها برای ارتقاء کیفیت و کارایی محیط شهری بسیار مهم و ضروری است.

نظر شما