شناسهٔ خبر: 68342424 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

سردار رادان در مرز مهران خبر داد:

بازگشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعینی به کشور فرمانده انتظامی کل کشور از بازگشت ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زائر اربعینی به کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، سردار احمدرضا رادان ظهر شنبه در جریان بازدید از پایانه مرزی مهران، اظهار کرد: تا کنون سه میلیون و ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی از مرز‌های ۶ گانه کشور خارج شده‌اند.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد تردد کل زوار اربعین حسینی مربوط به مرز مهران نفر بوده است، یادآور شد: تا امروز بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از زوار اربعین به کشور بازگشته است.

فرمانده کل انتظامی کشور با تاکید بر اینکه بیش از ۵۰ درصد زوار از طریق مرز مهران به کشور بازگشته‌اند، گفت: حدود یک میلیون نفر دیگر هنوز در نجف و کربلا بوده و یا در مسیر‌های رفت و برگشت هستند و پیش بینی می‌شود که ظرف یک و۲ روز آینده نزدیک به ۵۰۰ هزار نفر دیگر از طریق مرز مهران وارد کشور شوند که باید آمادگی لازم برای پذیرایی و حمل و نقل این تعداد را داشته باشیم.

سردار رادان با اشاره به اینکه تمامی مرز‌های اربعینی کشور تا لحظه آخر برای تردد و برگشت زوار به کشور آمادگی لازم را دارند، ابراز کرد: امسال با استفاده از سامانه سجاد در زمینه کنترل ورود و خروج زوار، کمترین میزان ایستایی زائران را در مرز‌های کشور شاهد بودیم.

وی تاکید کرد: خوشبختانه با هماهنگی همه مسئولان و دست اندرکاران اربعین حسینی از جمله ستاد اربعین، وزرای راه و شهرسازی، وزیر کشور و بهداشت و درمان برای بازگشت آمادگی کامل وجود دارد.

فرمانده کل انتظامی کشور گفت: با ارزیابی انجام شده به نظر می‌رسد اتوبوس به اندازه کافی برای جابجایی زوار از مرز به نقاط مختلف کشور پیش‌بینی شده و هم اکنون هیچ گونه ایستایی در پایانه‌های مرزی برای حمل و نقل زوار وجود ندارد و زائران به راحتی برای بازگشت به مقاصد خود اقدام می‌کنند.

سردار رادان با بیان اینکه برای ۲ روز آینده مشکلی برای جایجایی زوار از مرز‌ها به نقاط مختلف کشور وجود نخواهد داشت، گفت: زوار عزیزی که با وسیله شخصی خود قصد بازگشت دارند از سلامت خودروی خود اطمینان حاصل کرده و استراحت کافی داشته باشند و بعد اقدام به حرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: آرزوی پلیس سلامتی همه اربعینی‌ها است و در این زمینه نیازمند همکاری مردم و زوار هستیم.

نظر شما