شناسهٔ خبر: 68341145 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس سازمان راهداری خبر داد

بازگشت زمینی بیش از ۱.۸ میلیون زائر از کربلا/ بسیج ناوگان حمل و نقل عمومی

سپیده رشید‌پورایی

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: در جریان سفرهای بازگشت باید همه ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را برای خدمات‌رسانی بهینه به زائران بسیج کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، داریوش امانی با اشاره به افزایش موج بازگشت زائران به سمت مرزهای اربعینی، اظهار کرد: تاکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر برای شرکت در راهپیمایی عظیم اربعین حسینی از کشور خارج شده و یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر نیز در سفرهای بازگشت به کشور بازگشته‌اند.

وی بیان کرد: با اشاره به توصیه ستاد اربعین به زائران مبنی بر بازگشت به کشور پیش از اربعین، هم‌اکنون موج زیادی از زائران در حال ورود به پایانه‌های اربعینی و بازگشت به مقاصد سفر خود هستند.

رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با اشاره به این‌که بیشترین آمار ورود زائران از پایانه مرزی مهران انجام می‌شود، عنوان کرد: از آغاز سفرهای اربعینی تاکنون، یک میلیون و ۴۷۶ هزار زائر از طریق این مرز از کشور خارج شده و در سفرهای بازگشت نیز ۹۹۰ هزار نفر از طریق پایانه مرزی مهران به کشور بازگشته‌اند.

امانی خاطرنشان کرد: از آغاز سفرهای اربعینی تاکنون ۲۷ هزار صورت‌ وضعیت سفر صادر شده و قریب به ۶۵۰ هزار زائر از طریق ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای جابه‌جا شده‌اند.

وی با اشاره به این‌که پایانه‌های مرزی مهران، شلمچه، خسروی و چذابه به ترتیب در اولویت زائران برای ورود به کشور هستند، افزود: در جریان سفرهای بازگشت باید همه ظرفیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور را برای خدمات‌رسانی بهینه به زائران بسیج کنیم.

این مقام مسئول با اشاره به توافق صورت‌گرفته بین وزارت راه و شهرسازی با دو وزارتخانه نفت و صنعت، معدن و تجارت مبنی بر استفاده از ناوگان این دو وزارتخانه در انتقال زائران به مقاصد سفر، ابراز امیدواری کرد باتوجه‌به گرمای هوا در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی، با مدیریت سفرها زائران به‌موقع به مقاصد سفر خود انتقال داده شوند.

امانی تأکید کرد: طی دو روز آینده شاهد بیشترین موج سفرهای بازگشت زائران هستیم و باتوجه‌به کمبود ناوگان حمل‌ونقل عمومی کشور، پیگیری‌ها برای کمک‌رسانی و تأمین ناوگان در حال انجام است.

وی تصریح کرد: همه ظرفیت سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای برای پاسخگویی بهینه به زائران و تأمین ناوگان حمل‌ونقل عمومی هم‌زمان با ورود آنان به کشور بسیج شده است.

به گفته رئیس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای، بیشترین انباشت زوار در کشور عراق مربوط به استان‌های تهران، خوزستان، اصفهان، خراسان رضوی، قم، آذربایجان شرقی، فارس، البرز، همدان و یزد است.

انتهای پیام

نظر شما