شناسهٔ خبر: 68340521 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

با زائران اربعین

از عبور شمار کاربران مجازی زیارت اربعین از 70 میلیون تا سازوکارهای ترابری عراق برای بازگشت زائران

سازمان ارتباطات و رسانه عراق شمار کاربران شبکه‌های اجتماعی از 5 ماه صفر تا 12 ماه مذکور را بیش از 70 میلیون کاربر اعلام کرد و وزارت حمل و نقل این کشور نیز برای موفقیت‌آمیز بودن طرح بازگشت زائران از کربلای معلی به استان‌ها و گذرگاه‌های مرزی، سازوکارهایی در نظر گرفته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از میدل ایست نیوز، سازمان ارتباطات و رسانه عراق اعلام کرد از 5 صفر تا 17 ماه مذکور، بیش از 70 میلیون کاربر، از شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده‌اند.

در این خصوص علاءالدین القیسی، سخنگوی سازمان گذرگاه‌های مرزی عراق بیان کرد از 6 اوت تا پایان 23 ماه مذکور، 3 میلیون و 367 هزار و 449 زائر برای حضور در زیارت اربعین حسینی وارد عراق شده‌اند.

القیسی در ادامه افزود طی مدت زمان مذکور، 2 میلیون و 221 هزار و 70 زائر عراق را ترک کرده‌اند.

بنا بر اعلام این مقام عراقی، ورود و خروج این تعداد از زائران از 10 گذرگاه مرزی سفوان، شلمچه، الشیب، زرباطیه، منذریه، القائم، فرودگاه بغداد، فرودگاه نجف اشرف، حاج عمران و باشماق بوده است.

خدمات‌رسانی وزارت بهداشت عراق به بیش از ۴ میلیون زائر اربعین

وزارت بهداشت عراق نیز اعلام کرد که تاکنون به بیش از ۴ میلیون زائر اربعین امام حسین(ع) خدمات پزشکی و درمانی ارائه شده است.

بر اساس آمار وزارت بهداشت عراق، تاکنون مجموع افرادی که به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند ۴ میلیون و ۱۶ هزار و ۸۸۴ زائر بوده است که۳ میلیون و ۴۳۶ هزار و ۴۹۳ زائر به مراکز درمانی الحشد الشعبی، فرماندهی عملیات مشترک و تیم‌های پزشکی آستان قدس حسینی و عباسی مراجعه کرده‌اند.

بر این اساس، مؤسسات بهداشتی و درمانی کربلای معلی (18670) معاینه با دستگاه رادیولوژی و (2225) با دستگاه سونوگرافی و MRI انجام داده و معاینات با دستگاه اولتراسوند به (2950) معاینه رسید، در حالی که (۱۰۹۹) عمل جراحی مختلف انجام شد و (۶۳۳) پسر و دختر متولد شدند.

همچنین کیسه‌های خونی که قبل از اجرای طرح اضطراری تا امروز جمعه به‌دست آمد، بالغ بر (۶۴۲۱) کیسه خون در انواع مختلف بوده است.

 آمادگی کامل سازمان انتقال خون عراق در مراسم اربعین

وزیر بهداشت عراق نیز در راستای خدمات همه جانبه این وزارتخانه به زوار اربعین حسینی هنگام بازدید از مرکز انتقال خون بغداد اعلام کرد میزان ذخایر بانک خون از تمامی گروه‌های خونی در وضعیت مناسبی قرار دارد.

از عبور شمار کاربران مجازی زیارت اربعین از 70 میلیون تا سازوکارهای ترابری عراق برای بازگشت زائران

صالح مهدی الحسناوی، وزیر بهداشت عراق در بازدید از مرکز انتقال خود بغداد با همراهی نوفل کریم، مدیرکل امور فنی، در جریان وضعیت موجودی ذخایر بانک خون قرار گرفت.

وزیر بهداشت عراق از راهروهای مرکز شامل سالن اهدای خون، واحدها و بخش‌های جداسازی خون، آزمایشگاه‌های طبقه‌بندی و ذخیره‌سازی خون و مشتقات آن بازدید و بر اهمیت تأمین موجودی ذخیره انواع گروه‌های خونی همزمان با اجرای طرح حمایت‌ها و پشتیبانی‌های پزشکی به مناسبت برگزاری مراسم اربعین تأکید کرد.

الحسناوی خاطرنشان کرد: این مرکز ماهانه حدود 40 هزار ویال(ظروف شیشه‌ای کوچک) خون را جمع‌آوری و بررسی می‌کند و ماهیانه حدود 30 تا 35 هزار از آن را در اختیار مؤسسات بهداشتی دولتی و خصوصی قرار می‌‌دهد.

 سازوکارهای وزارت حمل و نقل عراق برای طرح بازگشت زائران اربعین

وزارت حمل و نقل عراق نیز برای موفقیت‌آمیز بودن طرح بازگشت زائران از کربلای معلی به استان‌ها و گذرگاه‌های مرزی، سازوکارهایی در نظر گرفته است.

محیبس السعداوی، وزیر حمل و نقل عراق از آغاز طرح بازگشت زائران امام حسین (ع) خبر داد و اعلام کرد محمد شیاع السودانی، نخست‌وزیر عراق اهتمام زیادی برای پرونده زیارت اربعین قائل است و در همین خصوص، پیش‌تر کنفرانسی به ریاست السودانی در راستای تقویت هماهنگی و همکاری میان طرف‌های دولتی در زمینه طرح خدماتی و امنیتی برای وزارتخانه‌ها و طرف‌های مربوطه، برگزار شده است.

السعداوی همچنین در راستای هماهنگی عالی در موفقیت‌آمیز بودن طرح بازگشت زائران از شهر کربلای معلی به استان‌ها و گذرگاه‌های مرزی، جلسات متعددی را با مقامات محلی استان کربلا و دیگر استان‌های کشور برگزار کرده است.

وی در ادامه ضمن آنکه دستور داد 200 دستگاه اتوبوس متعلق به شرکت عمومی حمل و نقل مسافران برای شرکت در طرح بازگشت زائران، از گذرگاه‌های مرزی خارج شوند، تمامی تشکل‌ها را به ارائه پشتیبانی خدماتی و لجستیکی زائران و موکب‌های حسینی و ارتقای تلاش‌های خدماتی ویژه زیارت اربعین موظف کرد.

وزیر حمل و نقل عراق همچنین به شرکت عمومی راه آهن کشور دستور داد تا در راستای خدمت به زائران حسینی بیشترین تعداد ممکن از قطارها را به خدمت بگیرد که تعداد این قطارها در حال حاضر به 12 عدد می‌رسد و در چندین محور برای حمل و نقل زائران از دیگر مناطق به کربلای معلی و بالعکس فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

نظر شما