شناسهٔ خبر: 68339885 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

قیمت جهانی نفت افزایش یافت

صاحب‌خبر -
گروه اقتصادی: قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۸۰ سنت معادل ۲.۳۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲ سنت رسید.به گزارش رویترز، قیمت نفت آمریکا بیش از ۲ درصد در روز جمعه پس از اظهارات جروم پاول، رئیس فدرال رزرو مبنی بر آمادگی بانک مرکزی این کشور جهت کاهش نرخ بهره افزایش یافت.
 
قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز با ۱ دلار و ۸۰ سنت معادل ۲.۳۳ درصد افزایش به ۷۹ دلار و ۲ سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم با ۱ دلار و ۸۲ سنت معادل ۲.۴۹ درصد افزایش ۷۴ دلار و ۸۳ سنت معامله می‌شود.

قیمت هر دوی این شاخص‌های نفتی در این هفته به پایین‌ترین رقم از اوایل ژانویه رسیده بود.‌ دولت آمریکا پیش‌بینی خود از رشد اشتغال در سال جاری میلادی را پایین آورده و ترس از رکود اقتصاد افزایش یافته بود.پاول در روز جمعه آرام شدن سیاست‌های پولی فدرال رزرو را اعلام کرد و اطمینان داد تورم به هدف دو درصد بانک مرکزی بازگشته است.

شاخص دلار آمریکا در آستانه سخنرانی پاول به ۱۰۱.۴۵ رسیده بود. پایین آمدن ارزش دلار خرید نفت را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده و تقاضا برای آن را بالا می‌برد.بانک سرمایه‌گذاری مورگان استنلی در روز جمعه اعلام کرد کاهش ذخایر نفت دنیا از قیمت این کالا حمایت کرده است.

اطلاعات جدید اقتصادی چین به عنوان بزرگترین وارد کننده نفت دنیا حاکی از مشکلات به وجود آمده برای اقتصاد این کشور و آرام شدن رشد تقاضا برای نفت از سوی پالایشگاه‌های آن است.از سرگیری مذاکرات آتش بس در غزه بین رژیم صهیونیستی و حماس هم نگرانی در مورد عرضه نفت را کاهش داده و قیمت نفت را تحت تاثیر قرار داده است.

نمایندگان آمریکا و رژیم صهیونیستی دور جدیدی از مذاکرات را در قاهره در روز پنجشنبه برای حل فصل اختلافات موجود در راه رسیدن به توافق صلح آغاز کردند.این مذاکرات ترس از تاثیر جنگ بر عرضه نفت خام را کاهش داده است.تعداد چاه‌های نفت و گاز فعال آمریکا هم برای دومین هفته پیاپی کاهش یافته است.

برچسب‌ها:

نظر شما