شناسهٔ خبر: 68339634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فرارو | لینک خبر

هیأت حماس برای گفتگو‌های آتش‌بس عازم قاهره است

یک هیات بلندپایه اسرائیلی این هفته در قاهره و هفته گذشته در دوحه حضور داشتند تا در مورد آخرین پیشنهاد برای توافق با مذاکره کنندگان آمریکایی و مصری گفتگو کنند.

صاحب‌خبر -

شبکه الجزیره اعلام کرد که امروز هیاتی از حماس برای گفت‌وگو با مذاکره کنندگان درباره توافق آتش‌بس و آزادی گروگان‌های اسرائیلی به قاهره می‌رود.

بنابر اعلام این شبکه یک هیات بلندپایه اسرائیلی این هفته در قاهره و هفته گذشته در دوحه حضور داشتند تا در مورد آخرین پیشنهاد برای توافق با مذاکره کنندگان آمریکایی و مصری گفتگو کنند.

نشریه «تایمز اسرائیل» نیز نوشت فشارها برای نهایی‌کردن توافق برای آزادی گروگان‌های باقی‌مانده توسط حماس و پایان دادن به درگیری‌ها در غزه به اوج خود رسیده است.

این رسانه اسرائیلی نوشته که گمان می‌رود ۱۰۵ گروگان از ۲۵۱ گروگان ربوده شده توسط حماس در ۷ اکتبر در غزه باقی مانده‌اند.

همزمان با حضور مذاکره‌کنندگان در قاهره، جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز جمعه تلفنی با رهبران قطر و مصر گفتگو کرد تا روند دستیابی به توافق آتش‌بس در غزه و آزادی گروگان‌ها را تسریع کند.

خبرگزاری رویترز روز جمعه دوم شهریور به نقل از کاخ سفید گزارش داد جو بایدن که تعطیلات خود را در کالیفرنیا سپری می‌کند، ضمن نظارت بر مذاکرات آتش‌بس غزه در تماس با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی و عبدالفتاح السیسی، تازه‌ترین تلاش‌های دیپلماتیک برای به نتیجه رساندن آتش‌بس در غزه و توافق آزادی گروگان‌ها را بررسی کرده است.

گفتگوهای بایدن پس از آن صورت می‌گیرد که کاخ سفید مذاکرات در قاهره را با هدف دستیابی به آتش بس «سازنده» توصیف کرد و از همه طرف‌ها خواست تا برای اجرای توافق پیشنهادی با یکدیگر همکاری کنند.

نظر شما