شناسهٔ خبر: 68344339 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

آتش اختلاف در تل‌آویو/ اصرار نتانیاهو بر حضور ارتش اسرائیل در مرز غزه و مصر

اقتصادنیوز: خبرگزاری رویترز از اختلافات بین نتانیاهو و تیم مذاکرات این رژیم درباره آتش‌بس در نوار غزه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع آگاه گزارش داد که اختلافاتی بین «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و تیم مذاکرات در خصوص آتش‌بس در نوار غزه وجود دارد.

به گفته این منبع، نتانیاهو همچنان بر ادامه حضور ارتش رژیم صهیونیستی در محور فیلادلفیا(صلاح‌الدین) در مرز غزه و مصر اصرار دارد. این منبع افزود که نتانیاهو با انتقال یک پایگاه به فاصله صدها متری از محور صلاح‌الدین با حفظ کنترل کامل این محور موافقت کرده است. رویترز همچنین گزارش کرد که انتظار می‌رود وزیر امور خارجه قطر امروز در مذاکرات آتش‌بس در غزه به میزبانی قاهره شرکت کند.

در همین ارتباط یک منبع آگاه مصری گفت که گفت وگوهای فشرده‌ای در قاهره برای آغاز دور جدید مذاکرات درباره برقراری آتش بس در نوار غزه در جریان است.

وی گفت: این گفت وگوها با حضور روسای دستگاه‌های امنیتی مصر، قطر، آمریکا و رژیم صهیونیستی در حال انجام است.

در همین حال، «جان کربی» سخنگو و هماهنگ کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی کاخ سفید اعلام کرد: «ویلیام برنز» مشهور به «بیل برنز» رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) در قاهره پایتخت مصر به سر می‌برد و مذاکرات آتش بس درباره غزه سازنده بوده است.

وی دیروز (جمعه) به وقت محلی به خبرنگاران در مورد مذاکرات آتش بس غزه، گفت: مذاکره کنندگان پنجشنبه شب در قاهره گفت وگوهای سازنده‌ای داشتند و این گفت وگوها امروز ادامه خواهد داشت.

کربی ادامه داد: نشانه‌های اولیه در قاهره این است که بحث‌ها سازنده بوده است، اما در طول آخر هفته گفت وگوهای بیشتری وجود دارد. همانطور که گفتم، برنز، برنت مک گورک (مشاور بایدن در امور خاورمیانه) در قاهره هستند و بنابراین ما با آنها در تماس خواهیم بود.

نشست قبلی آتش بس در غزه و تبادل اسرا روزهای پنجشنبه و جمعه ۲۵ و ۲۶ مرداد ماه ۱۴۰۳ (۱۵ و ۱۶ اوت ۲۰۲۴) در دوحه قطر با حضور آمریکا، مصر، قطر و رژیم اسرائیل برگزار شد.

نظر شما