شناسهٔ خبر: 68335632 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: همشهری آنلاین | لینک خبر

آخرین اخبار پیاده روی اربعین | تامین ایمنی و امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین | پیگیری سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت

قرار گرفتن در آستانه پیاده روی اربعین حسینی، ازدحام زائران و تکاپوی مسئولان در دستگاه‌های مختلف کشور را بیشتر کرده تا مراسم پیاده روی اربعین امسال با شکوه هر چه تمامتر برگزار شود. پیش بینی می‌شود که اربعین امسال ۴ و نیم میلیون زائر در این حرکت بزرگ شیعیان شرکت کنند.

صاحب‌خبر -

همشهری آنلاین: قرار گرفتن در آستانه پیاده روی اربعین حسینی، ازدحام زائران و تکاپوی مسئولان در دستگاه‌های مختلف کشور را بیشتر کرده تا مراسم پیاده روی اربعین امسال با شکوه هر چه تمامتر برگزار شود. پیش بینی می‌شود که اربعین امسال ۴ و نیم میلیون زائر در این حرکت بزرگ شیعیان شرکت کنند.

  • پیگیری سلامت زائران اربعین تا ۲ هفته پس از بازگشت

رئیس مرکز مدیریت شبکه وزارت بهداشت با اعلام خبر آغاز طرح مراقبت تلفنی از زائران اربعین، بر اهمیت حفظ سلامت زائران پس از بازگشت از سفر تاکید کرد. دکتر عباس علیپور اظهار داشت: مراقبان سلامت و بهورزان با تماس تلفنی با زائرانی که از طریق سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، نسبت به بررسی علائم احتمالی بیماری‌های عفونی از جمله تب، بیماری‌های تنفسی و گوارشی اقدام خواهند کرد و در صورت مشاهده هرگونه علامت، زائران به نزدیک‌ترین واحد بهداشتی دعوت می‌شوند تا تحت نظر پزشک قرار گیرند و در صورت نیاز، درمان لازم را دریافت کنند.

  • شرایط سفر اربعین مشمولان غیرغایب سربازی

مشمولین غیرغایب سربازی تنها یک بار در سال می‌توانند بدون سپردن وثیقه و برای زیارت اربعین از کشور خارج شوند. سخنگوی فراجا با اعلام این خبر و با بیان اینکه مشمولان غیر غایب سربازی یعنی دانش آموزان، طلاب و دانشجویان می‌توانند بدون سپردن وثیقه برای خروج از کشور و زیارت اربعین اقدام کنند، گفت: این طرح از از اول محرم تا پایان ماه صفر اجرا می‌شود و این افراد در این بازه زمانی تنها یک نوبت اجازه خروج از کشور را دارند. سردار سعید منتظرالمهدی درباره سربازان در حین خدمت هم گفت: این افراد باید از طریق فرماندهان و یگان‌های خود اقدام کرده و وارد عمل شوند و یرای یک نوبت نیز به آنان اجازه خروج از کشور داده می‌شود.

  • آزادی ۱۷ زندانی در همدان به حرمت اربعین حسینی

۱۷ زندانی جرائم غیرعمد استان همدان به حرمت فرا رسیدن اربعین حسینی(ع) با کمک خیران نیک اندیش آزاد شدند. مدیرعامل ستاد دیه همدان با اعلام این خبر، افزود: در این ایام سه زندانی زن و ۱۴ زندانی مرد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند. یدالله روحانی منش اضافه کرد: ۱۲ زندانی به علت محکومیت های مالی و پنج زندانی به علت ناتوانی در پرداخت مهریه زندانی شده بودند که با کمک خیران آزاد شدند. مجموع بدهی این زندانیان ۱۴۹ میلیارد و ۶۰۵ میلیون ریال بود که ۱۰۹ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال از آن قسط بندی شد. ۲۰ میلیارد ریال از بدهی زندانیان توسط شاکیان پرونده بخشیده شد و ۱۹ میلیارد و ۸۴۵ میلیون ریال کمک بلاعوض از سوی ستاد دیه برای آزادی این تعداد زندانی پرداخت شد.

  • تامین ایمنی و امنیت راهپیمایی بزرگ اربعین

معاون مدیر کل دفاع مدنی در امور آتش نشانی و ایمنی عراق جزئیات تامین ایمنی و امنیت مراسم اربعین در کربلا را تشریح کرد. سرتیپ حسن ابراهیم درباره چگونگی تامین ایمنی مراسم راهپیمایی اربعین در کشور عراق گفت: هر ساله تیم‌های آتش نشانی، امداد و نجات و پلیس از قبل از ورود زائرین به شهر، کربلا را احاطه می‌کنند تا از وقوع هر نوع حادثه ای مانند حریق یا عملیات های تروریستی جلوگیری به عمل آید که تمام این طرح ها در وزارت کشور مطرح شده و تائیدیه دریافت می‌کنند. در اربعین، طرح یکپارچه‌ای توسط وزیر کشور در سراسر کشور عراق به اجرا در می‌آید که در آن هم ابعاد امنیتی و اطلاعاتی مدنظر است و هم از سوی وزارت بهداشت، پرسنل بیمارستانی شامل پزشکان و پرستاران در بیمارستان‌های سیار حاضر می‌شوند و هم آمبولانس ها در حالت آماده‌باش قرار می‌گیرند.

نظر شما