شناسهٔ خبر: 68335208 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

درخواست روسیه از شورای امنیت برای صدور قطعنامه جدید درباره آتش‌بس غزه

مریم مینایی

وزارت خارجه روسیه از شورای امنیت خواست قطعنامه جدیدی را درخصوص برقراری آتش‌بس در غزه صادر کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، وزارت خارجه روسیه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که این کشور به شورای امنیت پیشنهادی را مبنی‌بر صدور قطعنامه‌ای جدید برای برقراری آتش‌بس در نوار غزه و ارسال کمک‌های بشردوستانه به ساکنان این باریکه مطرح کرده است.

براساس گزارش خبرگزاری فلسطینی «معا»، این درخواست روسیه پس از ناکام ماندن اجرای قطعنامه پیشنهادی آمریکا مطرح شده است.

شورای امنیت در دهم ژوئیه پیش‌نویس قطعنامه آمریکا را تصویب کرد که در آن برقراری آتش‌بس دائمی در غزه، عقب‌نشینی نظامیان رژیم صهیونیستی از این باریکه و بازگشت آوارگان به مناطق خود قید شده بود.

پیشتر طرف‌های بین‌المللی در جلسه شورای امنیت درباره وضعیت غرب آسیا، خواهان توقف فوری جنگ در غزه شدند.

دیمیتری پولیانسکی، معاون نماینده روسیه در شورای امنیت در این نشست تاکید کرد: قطعنامه‌های شورای امنیت از جمله قطعنامه‌ای که در ماه ژوئن صادر شد صرفا به جوهر روی کاغذ تبدیل شده‌اند.

وی گفت: ما درخواست نماینده آمریکا برای فشار بر حماس را در زمانی که خود اسرائیل با عقب‌نشینی از محور فیلادلفیا مخالف است، محکوم می‌کنیم. چرا آمریکا بر اسرائیل که از واشنگتن انواع سلاح‌ها را دریافت می‌کند فشار نمی‌آورد؟

تقریبا بیش از ۱۰ ماه از جنایات رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌گذرد و این رژیم همچنان به جنایات جنگی بی‌امان خود در این باریکه ادامه می‌دهد. همچنین مناطق امن در غزه همزمان با دستورهای مختلف تخلیه، به‌تدریج کوچک‌تر می‌شوند و صدها هزاران نفر از فلسطینیان در چادرهایی به همراه خدمات عمومی اندک روزها را سپری می‌کنند و یا به دنبال پناهگاهی در مدارس هستند که طبق آنچه سازمان ملل متحد می‌گوید، هزاران نفر از آنها مستقیما مورد هدف قرار می‌گیرند.

از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ تاکنون، تل‌آویو میلیاردها دلار تجهیزات نظامی مختلف از آمریکا دریافت کرده است. براساس اعلام وزارت جنگ رژیم صهیونیستی، این تجهیزات شامل ناوگان جدید جنگنده‌های اف-۳۵، تانک، موتور خودروهای زرهی، خودروهای جنگی و هزاران تن تجهیزات نظامی دیگر می‌شود.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا و کشورهای اروپایی همچون انگلیس، با نادیده گرفتن ۲ قطعنامه شورای امنیت برای متوقف کردن فوری حملاتش به نوار غزه و نیز دستورالعمل‌های دیوان بین‌المللی دادگستری درباره لزوم اتخاذ تدابیری برای جلوگیری از نسل‌کشی و تلاش برای بهبود شرایط انسانی در غزه، به حملات خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام

نظر شما