شناسهٔ خبر: 68334858 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان:

پروژه‌های کشاورزی گیلان در هفته دولت هزار و ۱۷۹ شغل ایجاد کرد

رشت - ایرنا - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: پروژه‌های بخش کشاورزی هفته دولت در استان برای هزار و ۱۷۹ نفر اشتغال مستقیم و ۲ هزار و ۹۰۵ نفر شغل غیرمستقیم ایجاد کرده‌است. 

صاحب‌خبر -

صالح محمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۱۰۲ پروژه با اعتبار ۲۶ هزار و ۷۵۰ میلیارد ریال برای افتتاح در هفته دولت امسال آماده شده که ۱۶ هزار و ۶۹ خانوار از این پروژه‌ها بهره‌مند می‌شوند.

وی بیان کرد: کشتارگاه مدرن ضیابر، ساختمان امور اراضی، سردخانه‌، پروژه‌های آب و خاکی شامل انتقال آب با لوله، ایستگاه پمپاژ، صنایع تبدیلی، افتتاح گلخانه‌ها و مرغداری‌ها از جمله این پروژه‌هاست.

محمدی اضافه کرد: جهاد کشاورزی گیلان رتبه نخست کشور را در بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی بخش کشاورزی و اعتبارات هزینه شده در هفته دولت را به دست آورده‌است.

گیلان دارای ۴۲۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی است و ۳۱۷ هزار نفر از مردم استان در بخش کشاورزی مشغول به فعالیت هستند؛ برنج، چای، زیتون، پیله ابریشم، بادام زمینی، زیتون، فندق و مرکبات عمده‌ترین محصولات کشاورزی گیلان هستند؛ گیلان همچنین یکی از تولید کنندگان مهم طیور در کشور است.

گیلان بزرگترین تولیدکننده ارقام بومی و با کیفیت برنج در کشور به شمار می‌آید که با ۲۳۸ هزار هکتار اراضی شالیزاری، رتبه نخست کشور را از لحاظ سطح زیرکشت و همچنین رتبه دوم تولید برنج را به خود اختصاص داده است.

ارقام هاشمی، علی کاظمی، صدری، حسنی و دیلمانی جزو رقم‌ های کیفی و ارقام گوهر و سپیدرود جزو رقم‌های پرمحصول است که در شالیزارهای گیلان کشت می‌شود، بیشترین رقم‌های کشت شده برنج در این استان، رقم‌های کیفی هاشمی و علی کاظمی است که افزون بر ۸۵ درصد محصول برنج گیلان را شامل می‌شود.

شهرستان‌های رشت و صومعه‌سرا بیشترین سهم را از مساحت اراضی شالیکاری گیلان در اختیار دارند.

دوم تا هشتم شهریور هفته دولت نام گرفته‌است.

نظر شما