شناسهٔ خبر: 68334853 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

قلع و قمع ۵ فقره تغییر کاربری غیرمجاز در نکا

سید نوید ساداتی

مدیر جهاد کشاورزی نکا از قلع و قمع پنج فقره تغییر کاربری اراضی کشاورزی در ۲ روستای این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

سعید صمدی زرینی در جمع خبرنگاران قلع و قمع تغییر کاربری‌های فوق را ذیل اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی اعلام کرد و افزود: این آزادسازی شامل ۳ فقره پلاک تفکیکی و دیوارکشی و ۲ مورد بنای نیمه‌کاره در ۲ روستای این شهرستان بود.

مدیر جهاد کشاورزی نکا افزود: بدنبال صدور دستور قضایی دادستان شهرستان، اکیپ اجرای احکام‌ قضایی شامل مدیریت امور اراضی استان، حراست و سامانه گشت ۱۳۱ این مدیریت‌، با همراهی‌ عوامل انتظامی، ضمن حضور در منطقه «خیرآباد» و «زرندین سفلی» اقدام به‌ قلع و قمع مستحدثات غیرمجاز خارج از طرح هادی مصوب روستاهای مورد اشاره کردند.

وی تصریح کرد: با کسب دستور قضایی، ۳ فقره پلاک تفکیکی و دیوارکشی و ۲ مورد بنای نیمه‌کاره و بیش از ۱۰ هزار مترمربع از این اراضی آزادسازی شد و به چرخه تولید بازگشت.

صمدی در پایان با بیان اینکه گشت‌های جهاد کشاورزی این شهرستان در حوزه امور اراضی شبانه‌روزی فعالند، از شهروندان و روستائیان درخواست کرد هرگونه تغییر کاربری غیر مجاز در اراضی زراعی باغی، اعم از تفکیک، دیوارکشی، خاکبرداری، خاک ریزی، احداث بنا و مواردی ازین دست را به مأمورین و مراکز  جهاد کشاورزی و یا از طریق سامانه ۱۳۱ اطلاع رسانی کنند.

انتهای پیام

نظر شما