شناسهٔ خبر: 68334624 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختلاف نظر آمریکایی ها درباره پیروز جنگ اوکراین

تهران-ایرنا- نظرسنجی جدید نشان داد که آمریکایی ها درباره پیروز جنگ اوکراین اختلاف نظر دارند و اکثریت آنها بر این باورند که هیچ از این دو کشور در این جنگ اروپا پیروز نیستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز شنبه ایرنا، تارنمای هیل با استناد بر نظرسنجی جدید یوگاو نوشت: اکثریت (۳۴ درصد) شرکت کنندگان در این نظرسنجی بر این باورند که هیچ یک از دو طرف پیروز جنگ نیستند و ۲۸ درصد بقیه نیز گفتند در اعلام نظر خود درباره پیروزی اوکراین یا روسیه در جنگ اخیر اطمینان ندارند.

به نوشته هیل، در هفته های اخیر آمریکایی های بیشتری گفته اند که فکر می کنند اوکراین پیشرفت هایی در این جنگ داشته است.

این نتایج نشان داد ۲۲ درصد از آمریکایی ها تمایل بیشتری داشتند که بیان کنند اوکراین در این جنگ پیروز است اما ۱۶ درصد روسیه را برنده جنگ عنوان کردند.

ژوئن (خرداد) فقط ۱۱ درصد از آمریکایی ها گفتند که فکر می کنند اوکراین در این جنگ پیروز است. همزمان ۲۲ درصد همین نظر را درباره روسیه داشتند.

نظرسنجی یوگاو به دنبال اعلام پیشروی ارتش اوکراین از سوی ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری این کشور و تصرف شهر کلیدی «سوژدا» (Sudzha,) در روسیه، در حمله تکان دهنده مرزی ارتش کی یف انجام شده است.

رئیس جمهوری اوکراین این خبر را بعد از حمله نیروهای این کشور به پایگاه هوایی روسیه با استفاده از موشک و پهپاد و عقب نشینی نیروهای روسی اعلام کرد.

با وجود این که این نظرسنجی نشان داد که آمریکایی ها فکر می کنند که اوکراین عملکرد بهتری داشته است آنها درباره پیروز نهایی جنگ نظر یکسانی داشتند به طوری که ۲۳ درصد از شرکت کنندگان در ین نظرسنجی گفتند که فکر می کنند در نهایت روسیه در این جنگ پیروز شود و ۲۳ درصد نیز همین نظر را درباره اوکراین داشتند.

شرکت کنندگان در نظرسنجی یوگاو همچنین گفتند فکر می کنند که جو بایدن رئیس جمهوری کنونی آمریکا و کامالا هریس معاون او و نامزد دموکرات ها در انتخابات نوامبر (آبان) ریاست جمهوری آمریکا نسبت به دونالد ترامپ رئیس جمهوری پیشین این کشور ابراز همدردی بیشتری با مردم اوکراین دارند.

این نتایج نشان داد که بیش از دو سوم شرکت کنندگان (۶۷ درصد) بر این باورند که بایدن بیشتر طرفدار اوکراین است و ۵۹ درصد همین نظر را درباره هریس داشتند.

اما درباره طرفداری ترامپ نامزد جمهوریخواهاناز حکومت کی یف، ۲۱ درصد این نظر را تایید کردند و ۳۷ درصد گفتند که ترامپ بیشتر طرفدار روسیه است.

بر اساس این نتایج، یک چهارم آمریکایی ها (۲۵ درصد) گفتند که آمریکا باید کمک نظامی به اوکراین را افزایش دهد و ۲۷ درصد بر این باور هستند که همین سطح از کمک ها باید حفظ شود. این در حالیست که ۲۸ درصد از شرکت کنندگان فکر می کنند که آمریکا باید کمک نظامی به اوکراین را کاهش دهد.

نظرسنجی یوگاو از بین هزار و ۵۶۵ رای دهنده آمریکایی با ضریب خطای ۳ درصد و در بازه زمانی بین ۱۷ تا ۲۰ آگوست (۳۰-۲۷ مرداد) انجام شده است.

نظر شما