شناسهٔ خبر: 68334614 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس بنیاد شهید اردستان:

۵۱ گلزار شهید در اردستان ساماندهی شد

مرتضی عسگری

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان اردستان گفت: طی چندسال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته و اعتبارات جذب شده، ساماندهی ۵۱ گلزار شهید انجام شده است.

صاحب‌خبر -

جواد سلامی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شهرستان اردستان دارای ۵۴ گلزار شهید است که طی چندسال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته و اعتبارات جذب شده ساماندهی ۵۱ گلزار شهید انجام شده است.

وی با بیان اینکه یکی از گلزارهای شهید شهرستان که همچنان ناتمام رها شده است گلزار شهید شهر زواره است که اکنون حدود یک میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: در سفری که استاندار اصفهان به شهرستان داشتند یکی از مصوبات جلسه، تکمیل گلزار شهدای زواره تا شهریور ۱۴۰۲ بود که هنوز در این خصوص اقدامی صورت نگرفته است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان با اشاره به تخصیص ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل اعتبارات نفت برای گلزار شهدای روستای کچورستاق و تلک آباد، گفت: اعتبار این دو گلزار در اختیار دهیاری‌ها قرار گرفته است و عملیات عمرانی و ساماندهی این دو گلزار تا قبل از هفته دفاع مقدس تکمیل می‌شود.

سلامی اضافه کرد: همچنین با توجه به طرح خانواده شهدا برای ساماندهی گلزار روستای درباغ، اعتبار دولتی کفاف آن را نمی‌دهد و باید از محل خیرین گلزار شهدای این روستا نیز ساماندهی شود.

بیش از هزار شهید منسوب به اردستان است

وی با بیان اینکه در شهرستان اردستان ۳۲۰ شهید دفن هستند ولی طبق آمارهای جمع آوری شده بیش از هزار شهید منسوب به این شهرستان است، تصریح کرد: بسیاری از شهدای شهرستان اردستان در دیگر شهرهای کشور دفن هستند، ولی متعلق به این شهرستان هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اردستان گفت: در این شهرستان ۱۴ دو شهیدی، یک مورد پدر و پسر شهید، ۸ مورد جانباز ۷۰ درصد، ۱۲ شهید مفقودالاثر و ۴۴ آزاده دفاع مقدس زندگی می‌کردند که ۴ نفر آنها فوت کردند.

سلامی با اشاره به برگزاری طرح سپاس و دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران،گفت: این طرح، طبق دستورالعمل باید با مشارکت دستگاه‌های اجرایی انجام شود ولی انتظار می‌رود دستگاه‌های دولتی یک مقدار به این موضوع توجه بیشتری داشته باشند.

وی در خصوص گلایه برخی از خانواده شهدا درباره نظافت گلزارهای شهدا، گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته تصدی حفظ و نگهداری گلزار شهدا در شهرها بر عهده شهرداری‌ها و در روستاها بر عهده دهیاری‌ها است. البته شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در حد توان همکاری لازم را در حوزه ایثار و شهادت انجام دادند، ولی انتظار داریم یک مقدار توجه بیشتری به بحث نظافت و تعویض پرچم‌های گلزار شهدا داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما