شناسهٔ خبر: 68334183 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سرمایه گذاری ۵۷۳ میلیون دلاری بخش خصوصی در استان بوشهر

بوشهر- ایرنا- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: همزمان با بزرگداشت هفته دولت امسال تعداد ۴۷ پروژه توسط بخش خصوصی با ۱۸ هزار میلیارد ریال و ۵۷۳ میلیون دلار سرمایه‌گذاری در این استان بهره برداری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

علی باستین روز شنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: همچنین در هفته دولت سرمایه گذاری ۳۲ پروژه اقتصادی جدید در استان بوشهر با اعتبار ۱۱۰ هزار میلیارد ریال و ۱۵۹ میلیون دلار و ۳۰۰ میلیون یورو آغاز می شود.

وی افزود: در هفته دولت ۲هزار و ۶۷ طرح در استان بوشهر افتتاح و آغاز عملیات اجرایی می شود که ۷۵ درصد این شمار بهره برداری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر تصریح کرد: میزان سرمایه‌گذاری در این طرح‌ها ۱۰۷ هزار میلیارد تومان است که ۶۰ درصد آن مربوط به طرح‌های افتتاحیه و ۴۰ درصد به بخش آغاز عملیات اجرایی اختصاص دارد.

باستین ادامه داد: سرانه هزینه کرد دولت و بخش خصوصی بر اساس تعداد جمعیت در پروژه های هفته دولت استان بوشهر۸۵۰ میلیون ریال ارزیابی می‌شود.

وی با بیان اینکه ۷۳ کیلومتر بزرگراه در استان بوشهر در دولت سیزدهم ساخته شده است گفت: ۲۲.۵ کیلومتر آن در هفته دولت امسال افتتاح می‌شود.

باستین افزود: ۱۰۷ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان بوشهر در هفته دولت افتتاح و با اجرایی می‌شود.

وی تصریح کرد: ۷۸۸ واحد مسکونی در شهرها و ۲ هزار واحد در روستاها تحویل مردم استان بوشهر می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر واگذاری ۲ هزار قطعه زمین در حوزه جوانی جمعیت را از دیگر طرح‌های هفته دولت نام برد و گفت: ۲۷۲ هکتار اراضی نهضت ملی مسکن آماده‌سازی می‌شود.

نظر شما