شناسهٔ خبر: 68334134 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال از کشاورزان کردستانی گندم خریداری شد

سنندج-ایرنا- نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: بیش از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال گندم مازاد برنیاز از گندمکاران استان به طور تضمینی خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

جمال صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از ابتدای فصل برداشت گندم (چهارم تیر) تا ۳۱ مرداد میزان خرید تضمینی گندم در استان یک میلیون و ۱۳۶ هزار و ۱۳۰ تن بوده است.

وی با بیان اینکه تاکنون یک میلیون و ۱۲۹ هزار و ۸۱۳ تن از گندم خریداری شده در سامانه سیفا ثبت شده است، افزود: آهنگ خرید روزانه گندم در استان به سه هزار و ۷۶۷ تن رسیده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: از ۲۰۰ هزار میلیارد ریال گندم خریداری شده در استان تاکنون ۳۰ هزار میلیارد ریال آن به حساب کشاورزان واریز شده است.

صالحی بیشترین میزان خرید تضمینی گندم را مربوط به شهرستان های بیجار با ۲۸۶ هزار و ۴۳۸ تن، دیواندره با ۲۰۸ هزار و ۱۸۶ تن و دهگلان با ۱۸۴ هزار و ۳۲۱ تن بوده است، افزود: در شهرستان های قروه هم ۱۸۱ هزار و ۵۷۹ تن و سقز ۱۷۳ هزار و ۱۷۵ تن گندم خریداری شده است.

نرخ پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری با احتساب چهار درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید، ۱۷۵ هزار ریال است که این میزان نسبت به سال زراعی گذشته ۱۷ درصد رشد یافت.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

۸۷ مرکز برای خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری درکردستان در نظر گرفته شده و خرید در این مرکز در حال انجام است؛ پیش بینی شده است امسال یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم از مزارع استان برداشت و از این میزان هم یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن آن تحویل مراکز خرید تضمینی گندم داده شود.

نظر شما