شناسهٔ خبر: 68333211 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه

دولت آمریکا تقریبا ۴۰۰ فرد و شرکت را در روسیه و سراسر جهان تحریم کرده است، از جمله پسر «آندری بلوسوف» وزیر دفاع روسیه و همسرش.

صاحب‌خبر -

قدس؛ تحریم‌های جدید آمریکا علیه روسیه، روز جمعه از سوی وزارت خزانه‌داری ایالات متحده و در آستانه روز استقلال اوکراین اعلام شد که سیگنالی در رابطه با ادامه حمایت واشنگتن از کی‌یف در جنگ با روسیه است. این تحریم‌ها همچنین شامل نهادها و اشخاص حقیقی در آسیا، اروپا و غرب آسیا می‌شود.

در راستای رویه تحریم اعضای خانواده مقامات روسی، ایالات متحده «پاول بلوسف» و همسرش «یوگنیا» و همچنین یک شرکت مشاوره را در لیست‌سیاه خود قرار داده است. آندری بلوسف در ماه مه وزیر دفاع روسیه شد.

«والی آدیمو» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای گفت: «شرکت‌ها، موسسات مالی و دولت‌ها در سراسر جهان باید اطمینان حاصل کنند که از زنجیره‌های تامین نظامی-صنعتی روسیه حمایت نمی‌کنند.»

به گفته وزارت خزانه‌داری ایالات متحده، در این لیست نام تقریبا ده‌ها شبکه مجزا متشکل از بیش از ۱۰۰ فرد و نهاد در ۱۶ حوزه قضایی از جمله چین، سوئیس، ترکیه و امارات متحده عربی وجود دارد. ۱۸ شرکت مستقر در هنگ‌کنگ هم به ارتباط با صنایع نظامی روسیه متهم شده‌اند.

وزارت خزانه‌داری و دولت واشنگتن همچنین به موسسات مالی در سایر کشورها هشدار داده‌اند که در مورد هرگونه معامله با «شعبه‌های خارج از کشور یا شرکت‌های تابعه موسسات مالی روسیه» از جمله آنهایی که هنوز تحریم نشده‌اند، محتاط باشند.

به گزارش راشا تودی، حرکت روز جمعه ایالات متحده بدین معناست که هرگونه اموال یا منافعی در اموال افراد فهرست‌شده به طور مستقیم یا غیرمستقیم مسدود شده و باید به دولت گزارش شود. همچنین هرگونه معامله بین شهروندان ایالات متحده یا اتباع خارجی در داخل ایالات متحده ممنوع است.

واشنگتن و متحدانش از سال ۲۰۱۴، زمانی که مسکو به کودتای مورد حمایت آمریکا در کی‌یف از طریق استقبال از اتحاد شبه‌جزیره کریمه پاسخ مثبت داد، بیش از ۲۲۰۰۰ تحریم علیه روسیه وضع کرده‌اند. روسیه این لیست‌سیاه را غیرقانونی خوانده و با ممنوعیت سفر مقامات و فعالان غربی پاسخ داده است.

انتهای پیام

نظر شما