شناسهٔ خبر: 68332924 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفا آنلاین | لینک خبر

پزشکان در همه عرصه‌های خدمت‌رسانی ایران را به قله افتخار رساندند

اول شهریورماه زادروز حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینای بزرگ مصادف با روز پزشک، فرصت مغتنمی برای پاسداشت مقام و جایگاه پزشکان عزیز است که همدلانه در کنار مردم و بیماران ایستاده‌اند تا قامتی خم نشود.

صاحب‌خبر - شفاآنلاین: سلامت > رئیس کل سازمان نظام پزشکی گفت: در دوران معاصر، پزشکان طلایه‌داران مجاهدت و جانفشانی در دوران دفاع مقدس و سال‌های سنگین شیوع کرونا بودند و در عرصه‌های خدمت‌رسانی عمومی، پژوهش، نوآوری و خودکفایی، ایران را به قله‌های افتخار و خودباوری رساندند.

  به گزارش  شفا آنلاین:محمد رئیس‌زاده روز پنجشنبه یکم شهریور در پیامی به مناسبت روز پزشک، اظهار داشت: تاریخ ایران عزیز سرشار از روایت های بی‌نظیری است که دستان شفابخش طبیبان این مرزوبوم در مقام واسطه‌ فیض الهی، نجات بخش روح و جان مردمان این دیار بوده است.

وی اضافه کرد: در دوران معاصر، پزشکان طلایه داران مجاهدت و جانفشانی در هشت سال دوران دفاع مقدس و سال های سنگین شیوع کرونا بوده‌اند و در عرصه های خدمت‌رسانی عمومی، پژوهش، نوآوری و خودکفایی، کشور عزیزمان ایران را به قله های افتخار و خودباوری رسانده‌اند. به حق که چنین فرهیختگانی وارثان شایسته پیشینیان پرافتخاری همچون ابن‌سینا، جرجانی و زکریای رازی و برزویه طبیب هستند.

رئیس کل سازمان نظام پزشکی یادآور شد: اول شهریورماه زادروز حکیم شیخ الرئیس ابوعلی سینای بزرگ مصادف با روز پزشک، فرصت مغتنمی برای پاسداشت مقام و جایگاه پزشکان عزیز است که همدلانه در کنار مردم و بیماران ایستاده‌اند تا قامتی خم نشود.

رئیس‌زاده افزود: ضمن گرامیداشت این روز بزرگ و قدردانی و تشکر از زحمات ارزشمند همه همکاران عالیقدرم در راه خدمت به مردم، روز پزشک را به آنان تبریک می‌گویم و امیدوارم اکنون که یکی از اعضای شریف و شایسته جامعه پزشکی سکان اجرایی کشور را به دست گرفته است و در آستانه روز پزشک، با رای نمایندگان ملت، جراح عالیقدری برای وزارت بهداشت انتخاب شده است، با کاهش دغدغه های متراکم جامعه پزشکی، دغدغه‌ای جز خدمت علمی و عملی به بیماران نداشته باشند.

نظر شما