شناسهٔ خبر: 68331525 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تشریح عملکرد بانوی المپیکی از زبان سرمربی تیم ملی؛

شرط ماندن شهسواری در تیم ملی تنیس روی میز

تهران- ایرنا- سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان گفت: اگر ندا شهسواری در چهار سال آینده نتواند خود را در سطح ملی نگاه دارد، قطعا برای مسابقات انتخاب نمی‌شود. انتخابی المپیک از سایر مسابقات جداست و هر بازیکنی که شایسته باشد در این مسابقات شرکت خواهد کرد.

صاحب‌خبر -

حمیده ایرانمنش روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره عملکرد ندا شهسواری در بازی‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس، اظهار داشت: ندا در دور اول با قرعه استراحت مواجه شد و در دور دوم به مصاف بازیکن نفر اول فرانسه که دارای رنکینگ ۱۳ دنیا بود، رفت. با توجه به رنکینگ شهسواری انتظار قرعه سخت را برای او داشتیم. در بحث انفرادی تنها ۶۷ نفر جواز حضور در المپیک را داشتند و ندا از بین این تعداد در سید ۶۴ بود. او از نظر رنکینگی ۳۷۰ پله با بازیکن فرانسه تفاوت داشت.

وی افزود: سیستم فدراسیون جهانی تغییر کرده و هر هفته رنکینگ بازیکنان منتشر می‌شود. اگر بازیکنی در مسابقه‌ای حضور نداشته باشند امتیازی نخواهد گرفت و بعد از مدتی رنکینگ خود را از دست می‌دهد و این موضوع روی انگیزه بازیکنان تاثیرگذار است.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز عنوان کرد: قبل از سال ۱۴۰۳ بچه‌های ما در مسابقات جهانی و انتخابی المپیک شرکت کردند و از لحاظ اردو در شرایط خوبی قرار داشتیم. تنها حضور در اردوهای داخلی جواب نمی‌دهد. بازیکنی که ندا برابر او در المپیک بازی کرد، ۱۹ سال داشت و در چندین مسابقه کانتندر شرکت کرده و حتی یک بازیکن کره‌ای با رنکینگ چهارم دنیا و بازیکن معروف ژاپنی را شکست داده بود. او از لحاظ بازی واقعا شرایط آماده‌ای داشت و هرچند ما از نظر تمرینات و اردو شرایط خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: برای افزایش رنکینگ بازیکنان نیاز است که در مسابقات بین‌المللی بیشتری با حمایت حامیان مالی شرکت کنیم.

وی بیان داشت: انتخابی تیم ملی در پیش است و ممکن است بازیکنان دیگری انتخاب شوند و این موضوع نیازمند توجه بیشتر از سمت مسئولان کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش است تا بازیکنان انگیزه خود را از دست ندهند و در مسابقات بیشتری حضور یابند و بتوانیم در المپیک بعدی هم حضور یابیم.

ایرانمنش خاطرنشان کرد: ندا شرایط خوبی از لحاظ تمرینی داشت اما باید قبول کنیم که با رنکینگ ۳۹۳ و سید ۶۴ در مقابل بازیکن فرانسوی با رنکینگ ۱۸ و سید ۱۲ در المپیک بازی کرد. از نظر من با توجه به شرایطی که داشت بازی قابل قبولی از خود نشان داد و خوب بازی کرد. باید قبول کنیم که قدرت بازیکن فرانسوی خیلی بالا بود.

وی در پاسخ به این پرسش که ندا شهسواری تا چه زمانی در تیم ملی خواهد بود، پاسخ داد: او ۳۸ سال سن دارد ولی تنیس روی میز سن و جنسیت نمی‌شناسد و یک بانوی ۶۲ ساله از لوکزامبورگ که خیلی سید پایینی داشت در المپیک بازی کرد. هرکسی آماده باشد می‌تواند به سهمیه برسد. ما نمی‌گوییم که شهسواری باید برای چهار سال دیگر در تیم ملی بماند و به سهمیه برسد. جوانان مستعدی داریم و آرزوی ما این است تا نه تنها یک سهمیه بلکه بتوانیم سهمیه بیشتر و تیمی کسب کنیم. در درجه اول باید حمایت بیشتری از بازیکنان داشته باشیم.

سرمربی تیم ملی تنیس روی میز بانوان یادآور شد: ما این امتیاز را نداشتیم تا در خارج از ایران اردو داشته باشیم و بچه‌ها در مسابقات بیشتری شرکت کنند. این شرایط نه تنها برای ندا بلکه برای همه دختران ما است؛ در ایران استعدادهای بسیار خوبی داریم و مطمئن هستم که در سال‌های آینده نام‌های جدیدی را در تنیس روی میز بشنویم.

وی در پاسخ به این پرسش که آیا ندا شهسواری در المپیک بعدی حضور خواهد داشت، گفت: اگر ندا در چهار سال آینده نتواند خود را در سطح ملی نگاه دارد، قطعا برای مسابقات انتخاب نمی‌شود. انتخابی المپیک از سایر مسابقات جداست و هر بازیکنی که شایسته باشد در این مسابقات شرکت خواهد کرد. ما در این دوره مهشید اشتری را داشتیم که بیشترین برد را برای تیم ملی ایران داشت. او در انتخابی المپیک ازبکستان قبل از فینال به ندا خورد و بازی قشنگی به نمایش گذاشت با این وجود بازیکنان خوب و آینده‌داری در رده‌های جوانان و نوجوانان داریم که در سطح بین‌الملل عملکرد خوبی را به نمایش گذاشتند.

ایرانمنش افزود: در جوانان آسیا دختران ما بازی خیلی خوبی داشتند و توانستند با شکست هنگ‌کنگ به جمع هشت تیم برتر بروند. این نشان می‌دهد که اگر سرمایه‌گذاری انجام شود، دختران ما در ۴ سال آینده می‌توانند رشد کنند.

نظر شما