شناسهٔ خبر: 68331216 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

کشف و شناسایی ۶۱۳ حلقه چاه غیرمجاز در یزد طی ۵ سال اخیر

حمید رضا دهقان

معاون حفاظت و بهره برداری شرکت سهامی آب منطقه‌ای یزد از کشف و شناسایی ۶۱۳ حلقه چاه غیر مجاز طی پنج سال گذشته در استان خبر داد.

صاحب‌خبر -

«جواد منصوری» ضمن اعلام این خبر گفت: با تلاش گروه های گشت و بازرسی در پنج سال گذشته تعداد ۶۱۳ حلقه چاه غیر مجاز کشف و شناسایی شده است که از این تعداد، ۵۱۵ حلقه چاه مسدود شده است.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ۹۰ حلقه چاه غیرمجاز شناسایی شده است، افزود: تعداد ۷۴ حلقه از چاه های غیر مجاز پر و مسدود شده است.

معاون آب منطقه‌ای یزد با بیان اینکه جبران خسارت و جریمه آب در چند سال گذشته جهت تشدید برخورد با چاه های غیر مجاز صورت گرفته است، ابراز کرد: با مصوبه هیئت وزیران و شورای اقتصاد ضمن پر و مسلوب المنفعه کردن چاه، مبلغ و هزینه آبی که از چاه های غیر مجاز برداشت شده است باید از سوی بهره بردار پرداخت شود.

وی به اضافه برداشت از چاه های مجاز هم اشاره کرد و گفت: با نصب کنتورهای هوشمند بر روی چا ههای صنعتی و کشاورزی استان، اضافه برداشت از چاه های مجاز کاهش چشمگیری داشته است.

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی آب منطقه‌ای یزد، منصوری با بیان اینکه یزد یکی از استان های پیشتاز در نصب کنتور هوشمند در کشور است، خاطر نشان کرد: ۸۰ درصد از چاه های صنعتی و بیش از ۹۵ درصد از چاه های کشاورزی استان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز هستند.

انتهای پیام

نظر شما