شناسهٔ خبر: 68331118 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

دستورات رئیس قوه قضاییه درباره پرونده‌های «کثیرالشاکی»، «رمزارزی» و «مهریه» / تعطیلی مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران / اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز

دستورات رئیس قوه قضاییه درباره پرونده‌های «کثیرالشاکی»، «رمزارزی» و «مهریه»، بازدید سرزده دادستان تهران از پایانه سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره)، برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای ۲۸ مرداد، دستگیری ۷ نفر از مسئولان و کارمندان شرکت نفت و اداره صنعت، معدن و تجارت در کرمان، تعطیلی مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران و اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز از جمله مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - دیدار رئیس قوه قضاییه با جمعی از قضات و کارکنان دادگستری تهران، دستورات رئیس قوه قضاییه درباره پرونده‌های «کثیرالشاکی»، «رمزارزی» و «مهریه»، بازدید سرزده دادستان تهران از پایانه سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره)، برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای ۲۸ مرداد، برگزاری جلسه پیگیری اجرای «قانون شورا‌های حل اختلاف»، برگزاری آیین تحلیف ۶۰۰ نفر از داوران و میانجیگران شورای حل اختلاف، دستگیری ۷ نفر از مسئولان و کارمندان شرکت نفت و اداره صنعت، معدن و تجارت در کرمان، حضور رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در موکب زائران کربلا، جلوگیری از تضییع ۲ هزار میلیارد تومانی حقوق بیت‌المال، تعطیلی مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران و اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز، مهمترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته است.

دیدار رئیس قوه قضاییه با جمعی از قضات و کارکنان دادگستری تهران

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه در دیدار جمعی از قضات و کارکنان دادگستری تهران، طی سخنانی ضمن تبیین و تشریح عمده دلایل شکل‌گیری مجتمع‌های قضایی تخصصی، گفت: همین مجتمع قضایی تخصصی ویژه رسیدگی به جرایم اقتصادی در دادگستری تهران، طی چند سال فعالیت خود قطعاً در باب گلوگاه‌ها و بستر‌های فسادزا به جمع‌بندی‌هایی نائل شده است و به برخی از تدابیر پیشگیرانه مرتبط با فساد اقتصادی، اشراف و وقوف پیدا کرده است؛ فلذا ضروری است این تدابیر پیشگیرانه احصاء شود و بانک اطلاعاتی در رابطه با آن‌ها شکل گیرد. برای نمونه در باب تخلفات و مفاسدی که منشاء شکل‌گیری آن‌ها بانک‌ها، گمرکات، تعهدات ارزی، رمزارز‌ها و ... هستند، باید تدابیر و تمهیدات پیشگیرانه مرتبط، احصاء و تجمیع شوند تا این تدابیر و تمهیدات، الگوی رفتاری و عملی سایر مراجع قضایی رسیدگی‌کننده به این تخلفات و جرایم قرار گیرند.

دستورات رئیس قوه قضاییه درباره پرونده‌های «کثیرالشاکی»، «رمزارزی» و «مهریه»

اخبار هفته

رئیس قوه قضاییه با اشاره به اینکه در حوزه رمز ارز با خلاء قانونی و اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی ناکافی مواجه‌ایم، گفت: به معاون اول قوه قضاییه دستور می‌دهم که با برگزاری جلساتی با بخش‌های ذیربط تدابیر و تمهیداتی را در قبال قضیه رمزارز‌ها اتخاذ کنند تا جلوی متضرر شدن مردم گرفته شود.

بازدید سرزده دادستان تهران از پایانه سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره)

اخبار هفته

علی صالحی، دادستان تهران ضمن بازدید سرزده از پایانه سلام فرودگاه امام‌خمینی (ره) گشت تعزیرات را به رصد مستمر وضعیت فروش بلیت اربعین، مکلف کرد.

برگزاری اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای ۲۸ مرداد

اخبار هفته

جلسه رسیدگی به پرونده کودتای ۲۸ مردادماه سال ۱۳۳۲ یکشنبه ۲۸ مردادماه ۱۴۰۳ در شعبه ۵۵ دادگاه حقوقی بین‌الملل به ریاست قاضی «حسین‌زاده» و جمعی از حقوقدانان مجتمع قضایی امام خمینی (ره) برگزار شد.

نوه دکتر مصدق با حضور در اولین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده کودتای ۲۸ مرداد، گفت: درخواست دارم بر اساس قانون و قواعد بین‌المللی و داخلی حکمی صادر شود تا جبران خسارات عظیم مردم ایران ناشی از ساقط کردن دولت مردمی و قانونی آن‌ها و خسارات عظیم تحمیل ۲۵ سال اختناق، غارت و چپاول منابع ایران باشد.

نشست سخنگوی قوه قضاییه با اصحاب رسانه

اخبار هفته

سخنگوی قوه قضاییه در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن پاسخ به سوالات خبرنگاران آخرین وضعیت پرونده‌های فولاد مبارکه، چای دبش، فرزندان معاون اول سابق قوه قضاییه، ترور شهید اسماعیل هنیه، پرونده خانم‌ها حاجی شریف و آرزو بدری و برخی دیگر از پرونده‌های مهم قضایی را تشریح کرد.

برگزاری جلسه پیگیری اجرای «قانون شورا‌های حل اختلاف»

اخبار هفته

جلسه پیگیری و هماهنگی اجرای قانون شورا‌های حل اختلاف دادگاه‌های صلح صبح ۲۸ مرداد با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین خلیلی معاون اول قوه قضاییه، برگزار شد.

برگزاری آیین تحلیف ۶۰۰ نفر از داوران و میانجیگران شورای حل اختلاف

اخبار هفته

آیین تحلیف و اتیان سوگند ۶۰۰ نفر از داوران حرفه‌ای و میانجیگران شورای حل اختلاف، امروز (۲۸ مرداد ماه) با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین صادقی رئیس مرکز توسعه حل اختلاف قوه قضاییه، علی القاصی رئیس کل دادگستری، غلامرضا مهدوی معاون رئیس کل دادگستری و رئیس شورای حل اختلاف استان تهران، علی صالحی دادستان تهران و جمعی از مسئولان قضایی و داوران و میانجیگران استان تهران برگزار شد.

دستگیری ۷ نفر از مسئولان و کارمندان شرکت نفت و اداره صنعت، معدن و تجارت در کرمان

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان کرمان از دستگیری ۷ نفر در ارتباط با قاچاق سوخت و اخذ رشوه خبر داد و گفت: از این افراد ۷۵۰ عدد سکه و یک کیلوگرم طلای آب شده کشف شده است.

حضور رئیس سازمان ثبت اسناد واملاک کشور در موکب زائران کربلا

اخبار هفته

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با حضور در شهرستان مهران از فرآیند خدمت رسانی به زائران اربعین بازدید و با جمعی از مردم به گفتگو پرداخت.

جلوگیری از تضییع ۲ هزار میلیارد تومانی حقوق بیت‌المال

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی از صدور حکم قطعی محکوم پرونده جعل و کلاهبرداری ۲ هزار میلیارد تومانی از بیت‌المال خبر داد و گفت: با اقدامات قضایی فوق العاده، مدیریت دادگستری استان و مساعدت‌های ریاست قوه قضاییه و اعمال ماده ۴۷۷ قانون آیین دادرسی کیفری از تضییع بالغ بر ۲ هزار میلیارد تومان بیت‌المال جلوگیری شد.

تعطیلی مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان در تهران

اخبار هفته

صبح روز سه‌شنبه (۳۰ مرداد)، ۲ شعبه از مراکز غیرقانونی وابسته به دولت آلمان که با نقض قوانین کشور، مرتکب اعمال غیرقانونی متعدد و تخلفات گسترده مالی شده بودند، با دستور مقام قضایی تعطیل شدند.

اجرای حکم اعدام مرد رمال و متجاوز 

اخبار هفته

رئیس کل دادگستری استان یزد با اعلام خبر اجرای حکم یک فرد متجاوز گفت: این فرد تحت عنوان دعا نویسی مبادرت به رمالی می‌کرد، در چندین مورد با فریب مراجعه کنندگان به زنان و دختران مراجعه کننده تحت عناوین واهی، تعرض و تجاوز کرده بود.

انتهای پیام/

نظر شما