شناسهٔ خبر: 68328156 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

با اشاره به احتمال انتقام‌جویی ایران

کربی: ایران همچنان برای انجام هر کاری آماده است

آریا فشتمی

مقام ارشد کاخ سفید گفت ایران همچنان برای پاسخ به رژیم صهیونیستی آمادگی دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، «جان کربی» هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی شورای امنیت ملی آمریکا در کنفرانس خبری شامگاه جمعه خود در کاخ سفید در رابطه با مذاکرات آتش‌بس در غزه گفت: آن‌ها شب گذشته در قاهره بحث‌های سازنده‌ای داشتند و این مذاکرات امروز نیز ادامه خواهد داشت. برنز امروز در آنجا حضور دارد تا به این مذاکرات بپیوندد. بنابراین، این فرآیند در حال پیشرفت است. نیاز است که هر دو طرف در این مذاکرات شرکت کنند.

وی ادامه داد: اکنون نکته مهم این است که همه در این مذاکرات شرکت کنند. همه باید با هدف برآورده کردن جزئیات توافق به مذاکرات بیایند.

کربی در رابطه با احتمال حصول آتش‌بس گفت: نشانه‌های اولیه در قاهره این است که مذاکرات سازنده بوده اما در طی روزهای آتی مذاکرات بیشتری در پیش رو داریم. 

این مقام ارشد آمریکایی در پاسخ به سوالی در رابطه با اظهارات آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا مبنی بر اینکه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با پیشنهاد آتش‌بس واشنگتن موافقت کرده است، توضیح داد: او از جلسه با نخست‌وزیر نتانیاهو بیرون آمد و گفت که نخست‌وزیر این پیشنهاد را پذیرفته است. این درست است اما باید به جزئیات نحوه اجرای این پیشنهاد بپردازیم.

وی افزود: ما در چند روز گذشته گفت‌وگوهای سازنده‌ای با همتایان اسرائیلی خود داشتیم، و این شامل تماس تلفنی است که رئیس‌جمهور [آمریکا] چند روز پیش با نخست‌وزیر [اسرائیل] داشت... ما در قاهره هستیم. آنها در قاهره هستند. ما نیاز داریم که حماس نیز در مذاکرات شرکت کند. باید به سر جزئیات به توافق برسیم و طی روزهای آتی بر روی این مسئله تمرکز خواهیم کرد.

کربی درباره ارزیابی واشنگتن درباره پاسخ تلافی‌جویانه ایران و حزب‌الله به رژیم صهیونیستی در پی اقدامات تروریستی این رژیم گفت: من نمی‌خواهم وارد ارزیابی اطلاعاتی شوم. هنوز وضعیت بسیار خطرناک است. من نمی‌توانم پیش‌بینی کنم که ایران چه کاری خواهد یا نخواهد کرد. ما معتقدیم که آنها هنوز آماده‌اند کاری انجام دهند. بنابراین ما باید آماده باشیم. ما قابلیت‌های نظامی خود را در منطقه تقویت کرده‌ایم.

وی در ادامه اظهار کرد: در مورد حزب‌الله نیز بار دیگر وارد ارزیابی اطلاعاتی نمی‌شوم اما قطعاً باید لفاظی‌های حزب‌الله را جدی بگیریم. ما می‌دانیم که تقریباً هر روز تبادل آتش در آنجا صورت می‌گیرد. ما نمی‌توانیم آن را نادیده بگیریم. من در حال حاضر نمی‌توانم چیزی بگویم که نشان‌دهنده نوعی اقدام قریب‌الوقوع باشد اما تاکید دارم که ما این تهدید احتمالی را بسیار جدی می‌گیریم.

انتهای پیام

نظر شما