شناسهٔ خبر: 68328061 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

افشای سندی محرمانه درباره جنگی بزرگ | به آمریکا درباره حمله اتمی هشدار داده شده است

بسیاری از کشورهای جهان به رغم تلاش‌های متعدد برای مهار تنش‌های جهانی و جلوگیری از شعله‌ور شدن جنگ، به تجهیز ارتش‌های خود در سطوح دفاعی و هجومی ادامه داده و برای یک جنگ جهانی بزرگ آماده می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین از العالم، در حالی‌که بیشتر کشورها برای تجهیز و تسلیح قدرتمند ارتش خود اقدام می‌کنن آمریکا تنها در چند روز میلیاردها دلار به متحدان خود در این زمینه کمک می‌کند.

وزارت امور خارجه آمریکا در ساعات گذشته با اعطای کمک نظامی به ارزش یک میلیارد دلار به رومانی و نروژ موافقت کرد.

وزارت دفاع آمریکا پنتاگون نیز اوایل این هفته فاش کرد که وزارت امور خارجه فروش بالگردهای آپاچی به همراه تجهیزات و خدمات لجستیکی آنها را به کره‌جنوبی به مبلغ 3.5 میلیارد دلار تایید کرده است.

در این میان وزارت امور خارجه کره‌ شمالی اقدام آمریکا برای مسلح‌سازی کره‌ جنوبی را محکوم کرد و متعهد شد با توجه به درگیری طولانی و مداوم بین دو کره، اقدامات بیشتری را برای تقویت توان دفاع این کشور انجام دهد.

همزمان یک مقام ارشد در پیونگ‌یانگ، واشنگتن را به تشدید تنش و بر هم زدن توازن نظامی و افزایش خطر درگیری جدید در منطقه از طریق ارسال سلاح‌های مرگبار برای متحدان و دوستانش متهم کرد.

بر اساس یک سند محرمانه وزارت دفاع آمریکا که توسط روزنامه نیویورک تایمز آمریکا انتشار یافته، واشنگتن در حال آماده شدن برای مقابله با حمله هسته‌ای مشترک چین، روسیه و کره‌شمالی است.

در این میان ذخایر تسلیحات هسته‌ای چین در 3 سال گذشته بیش از دو برابر شده است، موضوعی که مقامات پکن آن را اقدامی در چارچوب گسترش توان هسته‌ای این کشور توصیف کردند.

این در حالی است که اوکراین اعلام کرد در حمله گسترده خود به شهر کورسک روسیه از سلاح های آمریکایی استفاده کرده است که خسارات سنگینی به مسکو وارد کرد. این حمله بزرگترین تهاجم علیه روسیه از زمان جنگ جهانی دوم توصیف شده است.

«سابرینا سینگ» معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا نیز اعتراف کرد که آمریکا به اوکراین اجازه استفاده از سلاح‌ های آمریکایی در حمله به کورسک را داده است.

ژنرال «پاتریک سندرز» فرمانده سابق ارتش انگلستان نیز هشدار داد که جنگ کشورش با روسیه در سایه تهدیدات کنونی اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد که لندن می‌بایست ظرف 3 سال بتواند در یک جنگ بزرگ بجنگد زیرا روسیه به دلیل کمک غرب به اوکراین به دنبال انتقام از غرب خواهد بود.

نظر شما