شناسهٔ خبر: 68327998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

کارت‌پستالی که بعد از ۱۲۱ سال به مقصد رسید

صاحب‌خبر -
گروه بین الملل: یک کارت‌پستال در بریتانیا، سرانجام پس از حدود ۱۲۱ سال به مقصدش رسید.
این کارت‌پستال که طرح روی آن، مخصوص تبریک کریسمس است، هفته گذشته به شعبه یک موئسسه مالی در خیابان کرداک در شهر سوانزی در ولز تحویل داده شد. کارت‌پستال در واقع سال ۱۹۰۳ فرستاده شده بود و بیش از یک قرن طول کشید تا به مقصد برسد.
کارکنان این موسسه مالی می‌گویند که امیدوار هستند بستگان دوشیزه لیدیا دیویس را پیدا کنند تا کارت‌پستال را به آنها برسانند.  دیویس پیشتر در این نشانی زندگی می‌کرد و کارت برای او فرستاده شده است.نویسنده کارت‌پستال مردی به نام «ایوارت» است که نامه خود را خطاب به فردی با نام مخفف «ال» نوشته است که احتمالا می‌تواند حرف اول نام لیدیا باشد. او نوشته که «خیلی متاسف» است که نتوانسته «یک جفت» از چیزی را بردارد، اما توضیح نداده که چه چیزی.
او اضافه کرده: «متاسفم، اما امیدوارم که در خانه‌ات شاد و خوش باشی.»
ایوارت نوشته بود که «۱۰ شیلینگ پول توجیبی دارم، البته بدون احتساب هزینه قطار و برای همین وضعم بد نیست.»
او پیام خود را به لیدیا با این جمله به پایان برد که فراموش نکند که «به دیدار گیلبرت و جان» برود و امضا کرد: «با عشق.»
هنری داربی،‌ مدیربازاریابی و مسئول روابط عمومی موئسسه مالی که کارت‌پستال را دریافت کرده، گفت که او در حال رسیدگی به نامه‌های دریافت شده بود که متوجه این کارت‌پستال شد و بعد از جستجو در اینترنت، درباره گیرنده کارت‌پستال اطلاعات کمی پیدا کرد.او گفت: «به همین دلیل ما فکر کردیم که آن را در حساب کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی منتشر کنیم و فکر کردیم که ممکن است مردم محلی او را یا حتی چند نسل بعد از او را بشناسند.»اندرو دالی،‌ از دفتر ثبت اسناد و مدارک تاریخی گلامورگن غربی در ولز تایید کرد که جان اف دیویس،‌ سرپرست خانواده ای بود که به همراه همسرش ماریا و شش فرزندش در آن نشانی زندگی می‌کرد.دختر بزرگتر آنها نامش لیدیا بود. او می‌گوید زمان ارسال این کارت‌پستال، لیدیا باید ۱۶ ساله بوده باشد.
یک سخنگوی اداره پست سلطنتی بریتانیا میگوید که احتمال اینکه این کارت پستال دوباره وارد سیستم پست شده باشد بیشتر است تا اینکه به مدت یک قرن در پست گم شده باشد.
او افزود: «وقتی نامه‌ای وارد سیستم ما می‌شود، وظیفه داریم آن را به آدرس درست تحویل بدهیم.»

 

برچسب‌ها:

نظر شما