شناسهٔ خبر: 68327121 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نورنیوز | لینک خبر

پیام تبریک تلفنی وزرای خارجه ارمنستان، لبنان و سوریه به عراقچی

وزرای امور خارجه کشورهای ارمنستان، لبنان و سوریه در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

صاحب‌خبر -

نورنیوز-گروه سیاسی: وزاری امور خارجه کشورهای ارمنستان، لبنان و سوریه در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفتند.

قدردانی ارمنستان از مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص ارمنستان و ‌منطقه

عراقچی+رامنستان
وزیر امور خارجه ارمنستان طی تماس تلفنی با وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تبریک به عراقچی از مواضع ایران در حمایت از تمامیت ارضی این کشور تشکر کرد.

عراقچی+رامنستان

آرارات میرزویان وزیر خارجه ارمنستان در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت.

میرزویان ضمن ابراز خرسندی از روابط دوستانه دو کشور بر اراده کشورش جهت گسترش روابط ارمنستان و جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد.

وی همچنین از مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص تمامیت ارضی ارمنستان و تحولات منطقه تشکر کرد.

عراقچی نیز ضمن حمایت از روابط رو به رشد دو کشور، بر آمادگی کشورمان برای توسعه روابط با ارمنستان تاکید نمود.

وزیر امور خارجه کشورمان ضمن تاکید بر سیاست جمهوری اسلامی ایران مبنی بر حمایت از تمامیت ارضی کشورهای منطقه و تغییر ناپذیری مرزهای بین المللی، از گفت‌وگوهای صلح ارمنستان با همسایگان خود حمایت کرد و آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از صلح پایدار در منطقه را اعلام نمود.

عراقچی همچنین بر تغییر ناپذیری سیاست جمهوری اسلامی ایران در قبال منطقه تاکید نمود.

دو طرف توافق نمودند که در مشورت مستمر با یکدیگر باشند.

 رویکرد دولت چهاردهم استمرار حمایت از مقاومت لبنان در برابر رژیم صهیونیستی است

عراقچی+لبنان
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای لبنانی خود بر تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید در حمایت از دولت و مردم و مقاومت لبنان در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

عراقچی+لبنان

عبدالله بوحبیب وزیر امور خارجه لبنان، طی تماس تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی بعنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای عراقچی در این مسئولیت آرزوی موفقیت کرد.

عراقچی در این گفت‌وگو بر رویکرد دولت جدید جمهوری اسلامی ایران در تداوم حمایت از دولت و مردم و مقاومت لبنان در مقابل تجاوزات رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزیر امور خارجه لبنان نیز ابراز امیدواری کرد روند توسعه و تقویت روابط و همکاری‌ها بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان استمرار یابد.

عراقچی و بوحبیب همچنین در خصوص آخرین تحولات منطقه‌ای در سایه استمرار جنایات جنگی رژیم صهیونیستی در فلسطین و نیز تجاوزات این رژیم علیه لبنان تبادل نظر کردند.

طرفین بر آمادگی خود برای استمرار مشورت‌ها و رایزنی‌های مشترک در زمینه های مختلف مورد علاقه و اهتمام دو کشور تاکید کردند.

 رویکرد حمایت از سوریه در دولت جدید ادامه می‌یابد

عراقچی+سوریه
وزیر خارجه کشورمان در گفت‌وگو با همتای سوری خود بر تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید در حمایت از سوریه و کشورهای حامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

عراقچی+سوریه

فیصل مقداد وزیر امور خارجه سوریه در گفت‌وگوی تلفنی با سیدعباس عراقچی، انتخاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جدید جمهوری اسلامی ایران را تبریک گفت و برای عراقچی آرزوی موفقیت کرد.

فیصل مقداد همچنین با ابلاغ سلام‌های گرم رئیس جمهور سوریه به مقام معظم رهبری و دکتر پزشکیان رئیس جمهور کشورمان، بر اهتمام ویژه کشورش برای تداوم و تقویت روابط راهبردی با ایران تاکید کرد.

عراقچی وزیر امور خارجه کشورمان نیز از تماس و تبریک همتای سوریه‌ای خود تقدیر و تشکر کرد و بر تداوم رویکرد جمهوری اسلامی ایران در دولت جدید در حمایت از سوریه و کشورهای حامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

وزرای امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه بر استمرار رایزنی و هماهنگی‌ها بین طرفین در راستای تقویت مناسبات دوجانبه در زمینه‌های مختلف و نیز ایستادگی در برابر تجاوزات و جنایات رژیم اشغالگر صهیونیستی و حمایت از فلسطین تاکید کردند.

طرفین همچنین بطور متقابل از یکدیگر برای سفر به تهران و دمشق دعوت کردند.

نظر شما