شناسهٔ خبر: 68326839 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه:

همچنان بر شدت خروج زائران از پایانه مرزی چذابه افزوده می‌شود+ فیلم

اهواز - ایرنا - فرمانده قرارگاه اربعین در مرز چذابه با اشاره به اینکه همچنان بر شدت خروج زائران از پایانه مرزی چذابه افزوده می شود گفت: تمام تمهیدات لازم را برای ورود و خروج زائران را در نظر گرفتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا محمد خانچی روز جمعه در حاشیه نشست با طرف عراقی با موضوع امنیت پایانه مرزی چذابه در جمع خبرنگاران بیان کرد: با توجه تعامل خوب بین ۲ طرف ایران و عراق، امروز پایانه مرزی چذابه به یک نقطه امن و آرام تبدیل شده و بسیاری از زائران برای تردد به کشور عراق، از این مرز استفاده می‌کنند.

وی افزود: در حالی که میزان خروجی دیگر پایانه‌های مرزی ایران نزولی است اما همچنان بر شدت خروج زائران از مرز چذابه اضافه می‌شود.



معاون استاندار خوزستان گفت: مطمئنا همه دست‌اندرکاران مستقر در ۲ پایانه مرزی چذابه و شیب عراق در این ثواب عظیم سهیم بوده و باعث می شود جهان اسلام به طور پیوسته و یکپارچه برای ظهور امام زمان (عج) آماده شود.

وی با بیان اینکه یکی از تاکیدات مقام معظم رهبری در ایام اربعین، ایجاد بستر امن برای تردد زائران افزود: در این راستا تمام مبادی ورودی کشور تا خروجی‌ها (پایانه های مرزی) تحت کنترل بوده و تمام عزیزان امنیتی ما زه طور ۲۴ ساعته در حالت آماده باش هستند تا خللی در بحث امنیت زوار ایجاد نشود.

خانچی گفت: بی‌شک بازدید ۲ طرف ایران و عراق از مرزهای یکدیگر، باعث تبادل تجربه و ایجاد امنیت پایدار بین ۲ کشور دوست و برادر ایران و عراق خواهد شد.

در پایان این نشست از امکانات امنیتی مستقر در مرز چذابه بازدید به عمل آمد.

بر اساس این گزارش پایانه مرزی چذابه یکی از گذرگاه های عبور زائران اربعین حسینی به کشور عراق است.

طبق تقویم ایران، روز چهارم شهریورماه اربعین حسینی است.

نظر شما