شناسهٔ خبر: 68326709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

امسال هیچ مشکلی در بازگشت زوار به «مرز خسروی» نداشتیم

محبوبه علی آقایی

استاندار کرمانشاه گفت: امسال هیچ مشکلی در بازگشت زوار به «مرز خسروی» نداشتیم.

صاحب‌خبر -

محمدطیب صحرایی در جلسه ستاد اربعین استان که امروز (دوم شهریور) با حضور وزیر کشور برگزار شد، با اشاره به استقبال خوب زوار از مرز خسروی، گفت: خوشبختانه با توجه به تجارب سال گذشته نقاط ضعف مرز در اربعین امسال مرتفع شد و امسال شاهد تردد بدون مشکل زوار از مرز خسروی بودیم.

وی افزود: یکی از مشکلاتی که زوار در سال گذشته مطرح کردند، مشکلات حمل و نقل آنها برای بازگشت از شهرهای عتبات در کشور عراق به سمت مرز خسروی بود، در همین راستا تفاهمات و توافقاتی با استان‌های همجوار و شهرهای عتبات صورت گرفت تا زوار مشکلی برای برگشت نداشته باشند.

وی افزود: این اقدامات موجب شد که امسال نه در مسیر رفت و نه در مسیر برگشت، زوار هیچ مشکلی در تردد نداشته باشند.

وی افزود همچنین ده‌ها موکب از منذریه تا شهر حسینیه بغداد برای پذیرایی مستقر شده که این امر بر کیفیت خدمات رسانی در این مسیر افزوده است.

استاندار کرمانشاه گفت: مجموعه این اقدامات موجب شده که مرز خسروی مورد توجه و استقبال زائران قرار گیرد.

صحرایی به سایر امکانات مرز خسروی اشاره و تصحیح کرد: با توجه به تردد عمده زوار با خودروهای شخصی، امسال ۲۷۰ هکتار پارکینگ در مرز خسروی ایجاد شد که فاصله نزدیک‌ترین پارکینگ تا نقطه صفر مرزی ۵۰۰ متر است.

وی افزود: همچنین با توجه به گرمای هوا سایبان‌ها در مرز هم توسعه داده شد و تلاش ما این بود که زوار از محل پیاده شدن از خودروها بتوانند با وجود سایه بان‌های موقت در محیط خنک تردد کنند.

وی به افزایش امکانات در طول مسیر تردد زوار در سطح استان هم اشاره کرد و افزود: ۳۰۰ موکب در سطح استان در مسیر تردد زوار امسال خدمات رسانی داشته اند.

صحرایی در ادامه اشاره‌ای به برکات اربعین هم داشت و افزود: علاوه بر برکات معنوی اربعین، این پدیده تمدنی برکاتی هم در حوزه تقویت و توسعه زیرساخت‌های استان داشته است.

وی افزود: سال گذشته ۳۰۰ کیلومتر از راه‌های استان بهسازی شده و از ۱۹ نقطه حادثه خیز ۱۳ نقطه رفع خطر شده و تا پایان سال شش نقطه دیگر نیز برطرف می‌شود.

وی از اختصاص ۳۰ همت برای پروژه ریلی کرمانشاه خسروی خبر داد و افزود: سه ماه قبل مصوبه هیئت وزیران از محل استجازه رهبری برای اختصاص ۳۰ همت به پروژه ریلی کرمانشاه -خسروی را دریافت کردیم.

وی افزود: این میزان اعتبار ظرف سه سال به پروژه تخصیص می‌شود و سه سال دیگر قطار به مرز خسروی می‌رسد.

استاندار کرمانشاه گفت: اجرای این پروژه می‌تواند مزایای بسیاری به ویژه در حوزه اقتصاد برای استان داشته باشد.

صحرایی گفت: همچنین با راه‌اندازی این پروژه زوار از تمام شهرهایی که دارای راه آهن باشند می‌توانند با قطار از مرز خسروی به سفر اربعین مشرف شوند.

انتهای پیام

نظر شما