شناسهٔ خبر: 68326255 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

امام جمعه کرمان:

وفاق ملی در گرو غرور ملی، غیرت دینی و اطاعت از ولایت فقیه است

امام جمعه کرمان گفت: برای تشکیل دولت وفاق ملی باید به ولایت‌پذیری با نگاه به ایران قوی و توجه به غرور ملی و غیرت دینی و اسلامی توجه شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی امروز _جمعه دوم شهریور_ در خطبه‌های نماز جمعه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت، اظهار کرد: مکتب شهیدان رجایی و باهنر، مکتب خدمت صادقانه و مخلصانه به مردم و انقلاب و در راستای مکتب الهی و اسلام بود.

وی افزود: خدمت شهیدان رجایی و باهنر، صادقانه همراه با اخلاص و جلب رضایت خدا بود که به نمونه بارزی از خدمت صادقانه به مردم در حاکمیت دین و اسلام تبدیل شد و باید الگوی همگان به‌ویژه مسئولان کشور که خداوند بستر خدمت را برایشان فراهم کرده است، قرار بگیرد.

امام جمعه کرمان تصریح کرد: حاصل این خدمات در دولت‌های متعدد به پیشرفت عظیم کشور در نظام تبدیل شد و در بعضی حوزه‌ها و بخش‌ها تعجب همگان را برانگیخته است به طوری که دنیای استکبار ترس دارد که کشورهای اسلامی به ایران اسلامی اقتدا کنند.

علیدادی با تأکید بر لزوم توجه به کمک‌رسانی و رسیدگی به معیشت مردم، بر رفع نقاط ضعفی که بعضاً وجود دارد، توصیه کرد و ادامه داد: استکبار با همه رسانه‌هایی که در اختیار دارد، همه تبلیغات منفی را صرف تبلیغ علیه جمهوری اسلامی می‌کند تا در دنیای امروز ثابت کند جمهوری اسلامی موفق نبوده است.

وی سلیمانی با تبریک هفته دولت، بیان کرد: دولت چهاردهم و دولت وفاق ملی موفق شد رأی بالایی از نمایندگان مردم داشته باشد و نشان دهد وفاق بین دولت و مجلس برای مردم بسیار شیرین است که استمرار آن هم به غرور ملی، غیرت دینی و اطاعت از ولایت فقیه بستگی دارد.

علیدادی افزود: غرور ملی زمانی جایگاه واقعی خود را نشان می‌دهد که همه ظرفیت‌های کشور به کار گرفته شوند و همه نیروهای صادق و خدوم کشور در کنار هم قرار بگیرند و نگاه‌های وابسته و جناحی کنار گذاشته شوند تا ایران قوی شکل بگیرد.

امام جمعه کرمان اضافه کرد: باید به ارزش‌های دینی و انقلابی که شهیدان شاهد و رجال شایسته و مجاهد بر آن پافشاری کردند و در این راه جان دادند، توجه شود؛ نمونه‌ای از غیرت دینی، دفاع از حق و مظلوم و ایستادگی در مقابل مستکبران جهان‌خوار ماست.

وی در ادامه محور راهبردی و هدایتگر وفاق را منویات و رهنمودهای امامین انقلاب دانست و با قدردانی از رئیس جمهور برای عمل به وعده‌های انتخاباتی، گفت: برای تشکیل دولت وفاق ملی باید به ولایت پذیری با نگاه به ایران قوی و توجه به غرور ملی و غیرت دینی و اسلامی توجه شود.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه اربعین حسینی عظمت و بزرگواری خدمت به زائران حسین علیه السلام را به نمایش گذاشت، خاطرنشان کرد: پذیرایی از زائران ۲۰ میلیونی امام حسین (ع) توسط موکب‌های گسترده و موکب داران مخلص در تاریخ نمونه ندارد.

وی افزود: حضور گسترده ۲۰ میلیونی عاشقان امام حسین (ع) که بدون کوچک‌ترین دعوت و با جوشش و خروش درونی برای یک امر دینی خود را به راهپیمایی و کانون عشق و قلب جهان اسلام یعنی مرقد مطهر حسین علیه السلام می‌رسانند، عظمت دیگر اربعین است.

امام جمعه کرمان ادامه داد: بارها در تاریخ حاکمانی خواستند زیارت قبر امام حسین (ع) را به تعطیلی بکشاند و راه را بر زائران بستند و تخریب و قتل عام کردند، اما جاذبه امامت جامعه اسلامی به محوریت امامین شهید و ایثارگر که همه هستی خود را در راه خدا فدا کرد، امروز به نمایش گذاشته شده است.

وی خطاب به سایر اقوام و کشورها، یادآور شد: در آینده‌ای نزدیک این مردم بسیج خواهند شد تا در رکاب منجی عالم بشریت و امام موعود به فضل خدا دنیا را پر از عدل و داد کنند.

نظر شما