شناسهٔ خبر: 68325105 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

امام جمعه گرمی:

اربعین نتیجه غفلت مردم و دنیا طلبی مسؤولان بود

گرمی- امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به اینکه اربعین نتیجه غفلت مردم و دنیا طلبی مسؤولان بود، گفت: امروز اربعین شهادت امام حسین (ع) آغاز جهانی شدن قیام ایشان است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، آیت‌الله یداله صفری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان گرمی با اشاره به هفته دولت ضمن قدردانی از تلاش دولتمردان مخلص اظهار کرد: نقش دولت‌ها در بهبود معیشت مردم، سیاست و فرهنگ جامعه بی نظیر است و اینکه چه کسی با چه افکاری و چه افرادی در دولت باشند در طول تاریخ انقلاب، تأثیرات مثبت و منفی خود را نشان داده است.

وی با بیان اینکه بحمدالله دولت چهاردهم تشکیل شد، افزود: شرعا و قانونا و اخلاقاً وظیفه همه ما است برای پیشرفت کشور باید از دولت حمایت کنیم اما دولت نیز توجه کند که علاوه بر اینکه دو الگوی عملی یعنی شهید رجایی و شهید رئیسی را در پیش دارد، حکومت علوی بالاترین الگوی حکومت را ارائه کرده و کلمات گهربار آن حضرت راهنمای راه دولت امروز است.

امام جمعه شهرستان گرمی با اشاره به سخنان حضرت امیر (ع) گفت: حضرت توصیه می‌کند کسانی را به کار بگمارید که اولاً اهل تجربه و حیا باشند و ثانیاً از خانواده اصیل و متدین باشند و ثالثاً سابقه خوبی در اسلام و خدمت، از خود نشان داده باشند که والی خواص و اطرافیانی دارد که اگر آن‌ها را مدیریت نکند، با خودخواهی و ویژه خواهی و گردن‌کشی و تکبر و بی‌انصافی با مردم برخورد خواهند کرد که باید والی و مسؤول کاری کند که ریشه اینگونه رفتارها را از اطرافیان خود بخشکاند.

حجت‌الاسلام صفری با اشاره به اربعین شهادت امام حسین (ع) گفت: باعث و بانی مصیبت اباعبدالله (ع) همان حکومتی است که شاخصه‌های تعیین شده حضرت امیر (ع) را نداشت، دنیا طلبی و قدرت طلبی و بده بستان‌های سیاسی، ثمره‌اش مظلومیت انسان‌هایی چون امام حسین (ع) بود.

وی با بیان اینکه اربعین نتیجه غفلت مردم و دنیا طلبی مسؤولین بود، خاطرنشان کرد: امروز بحمدالله اربعین شهادت امام حسین (ع) آغاز جهانی شدن قیام امام حسین (ع) است و ان‌شاءالله همین اربعین زمینه قیام را فراهم خواهد کرد و امام زمان با نام امام حسین (ع) قیام خواهد کرد.

نظر شما