شناسهٔ خبر: 68324550 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار: همدان رتبه اول احیای واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرد

همدان-ایرنا- استاندار همدان، از احیا و بازگشت به چرخه تولید ۳۰۵ واحد تعطیل در سه سال گذشته خبر داد و گفت: طبق اعلام وزارت کشور این استان رتبه اول احیای واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، علیرضا قاسمی‌فرزاد در سخنرانی پیش از خطبه های این هفته نماز جمعه شهر همدان به مناسبت آغاز هفته دولت افزود: این واحدهای راکد تولیدی در زمینه صنعتی، کشاورزی، معدنی گردشگری و خدمات به چرخه تولید بازگشت.

مقام ارشد دولت در استان اظهار کرد: واحدهایی به چرخه تولید برگشت که محصولات آن در کشور کم نظیر و بی نظیر است مانند کارخانه مهان کاغذ و نیز تلاش شد قطب دارویی در استان ایجاد شود.

وی ادامه داد: در طول خدمت دولت مردمی سیزدهم تمام توان به کار گرفته شد که خدمات ارزنده و شایسته ای به مردم ارائه شود.

قاسمی فرزاد افزود: این سه سال تلاش کردیم که بخش‌های مختلف رشد داشته باشد و در بررسی های وزارت کشور از عملکرد و اقدامات واحدهای این استان در سال ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ رتبه دوم کشور را در اقدامات و عملکرد کسب کردیم.

استاندار همدان از رشد ۲۰ درصدی حوزه صنعت خبر داد و گفت: در حوزه معدن ۶۰۰ درصد حقوق وصول شد و در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید رتبه پنجم کشوری از آن استان همدان شد.

قاسمی فرزاد اظهار کرد: در حوزه سرمایه گذاری خارجی سه طرح اقتصادی با اعتبار ۱۵ میلیون دلار سرمایه‌گذاری انجام شد.

استاندار: همدان رتبه اول احیای واحدهای تولیدی در کشور را کسب کرد

وی ادامه داد: در عرصه اشتغال جزو سه استان برتر کشور هستیم و تحقق بالای ۱۰۰ درصد تعهد اشتغال استان و بیانگر این حقیقت است.

استاندار همدان از رشد پنج برابری تسهیلات حمایتی خبر داد و گفت: توجه و حمایت از ۶۱ کانون‌ کسب و کار شهری و روستایی انجام شده است.

قاسمی‌فرزاد افزود: رشد بیمه های اجباری بیش از ۱۰ هزار نفر نشان دهنده رونق کسب و کار در استان است و سال‌های پیاپی بیمه بیکاری رشد منفی داشته یعنی کارگاه‌های ما تعطیل نشدند که جزو افتخارات ما است.

وی یادآور شد: با توجه به مشکل بحران بی آبی در شهر همدان با پشتکار و حمایت‌ها پروژه انتقال آب از سد تالوار به همدان ظرف ۶ ماه انجام شد.

استاندار همدان ادامه داد: در حال حاضر نزدیک به ۲ هزار و ۲۰۰ لیتر آب مصرف شبانه روزی در همدان از آب چاه، سد و تالوار است و برای مدیریت منابع آبی تلاش‌ها صورت می‌گیرد و گزارش گیری می‌شود.

قاسمی‌فرزاد با بیان اینکه در شهرها و روستاها کارهای جهادی و انقلابی با ظرفیت خیران در حال انجام است افزود: هم اکنون آبرسانی به ۳۶۰ روستا با همکاری جهاد سازندگی سپاه حوزه محرومیت زدایی قرارگاه سازندگی سپاه آبرسانی در دست اقدام است.

وی ادامه داد: پلمب چاه‌های غیر مجاز، سند دار کردن اراضی، ساخت مخازن آب شرب از دیگر اقدامات شاخص طی سه سال گذشته دولت در استان همدان است.

استاندار همدان گفت: در حوزه جهاد کشاورزی راه اندازی اولین پردیس فناوری دانش بنیان، ایجاد سند اصلاح الگوی کشت و راه اندازی بازارچه عرضه مستقیم محصولات کشاورزی صورت گرفته است.

قاسمی‌فرزاد افزود: جوجه ریزی در استان از یک میلیون و ۲۰۰ تا ۵۰۰ قطعه در هر دوره به چهار میلیون و ۵۰۰ افزایش یافت که علاوه بر تامین مصرف استان موجب ثبات قیمت و فراوانی مرغ در بازار شد که صادرات نیز صورت می‌گیرد.

وی ادامه داد: ۲ میلیون و ۵۴۵ هزار اصله درخت با کمک مجموعه ها و منابع طبیعی تولید شده است.

استاندار همدان اظهار کرد: در حوزه نهضت ملی مسکن هم اکنون برای همه شهرهای استان زمین تهیه شده است، کاهش زمان صدور پروانه ساختمانی از یک سال به یک ماه و الحاق ۱۴۷ هکتاری کوی پرواز از دیگر اقدامات در این حوزه است.

قاسمی فرزاد گفت: در بیمه سلامت پنج دهک اول از پرداخت حق بیمه معاف شدند و برهمین اساس ۸۵۰ هزار نفر به صورت رایگان از بیمه سلامت برخوردار هستند.

وی ادامه داد: راه اندازی بیمارستان تخصصی کودکان پس از ۱۴ سال همدان را به قطب درمانی تبدیل کرد و افتتاح مرکز پرتودرمانی جامع سرطان نیز از دیگر اقدامات شاخص حوزه پزشکی است.

استاندار همدان گفت: افتتاح بزرگترین بلوک خوابگاهی ریحانه ۲، برگزاری ۲ دوره انتخابات، چهار دوره سفر در همه شهرستان‌ها در طول این سه سال انجام شده است.

قاسمی فرزاد با تبریک روز پزشک افزود: پزشکان در دوران کرونا خدمات ارزشمندی به مردم دادند که قدردان آنها هستیم.

وی یادآور شد: روز گذشته، زاد روز فیلسوف حکیم و دانشمند بزرگ ایرانی ابوعلی سینا، به نام روز پزشک و روز همدان ثبت شده است.

قاسمی فرزاد افزود: در فرهنگ ما این دانشمند و فیلسوف خیلی شناخته شده نیست که امیدوارم دستگاه‌های فرهنگی بتوانند این شخصیت را معرفی کنند.

استاندار همدان گفت: تاریخ، تمدن و فرهنگ غنی همدان که با فرهنگ اعتقادی و قرآنی ما در هم آمیخته شده نباید فراموش شود.

نظر شما