شناسهٔ خبر: 68324536 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

نخستین قول وزیر کشور به مردم کرمانشاه

وزیر کشور در نخستین سفر خود به استان کرمانشاه قول داد پیگیر اعتبار پروژه راه‌آهن اسلام‌آباد غرب به خسروی باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، اسکندر مومنی امروز در نشست ستاد اربعین که در مرز خسروی برگزار شد، اظهار داشت: در دو سه سال گذشته که مرز خسروی بازگشایی شده و با شبانه‌روزی شدن آن کمک بسیار بزرگی برای تسهیل در تردد سایر مرزها نیز بوده است.

وی با اشاره به ایجاد سایه‌بان‌هایی در مرز خسروی، عنوان کرد: امکانات خوبی در این مرز فراهم شده و این نشان‌دهنده تلاش همگانی و همکاری و همراهی تمام دستگاه‌ها است و از تمام دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با تأکید بر تداوم برنامه‌ریزی اربعین تا سال آینده، گفت: جلسات اربعین به صورت دوره‌ای برگزار و روی نقاط قوت تاکید و نقاط ضعف رفع شود که برای سال بعد تکرار نشود.

مؤمنی با اشاره به گرمتر شدن هوا، افزود: موضوع آب و یخ در دو طرف مرز باید مدنظر باشد که زوار دچار مشکل نشوند.

وی بیان کرد: در مرز خسروی بیشتر زوار با خودروی شخصی مراجعه کرده‌اند و این موضوع سبب تعامل استان کرمانشاه با استان ایلام و اعزام اتوبوس به مرز مهران شده است.

وزیر کشور گفت: موضوع اعتبار راه‌آهن اسلام‌آباد غرب به خسروی در جلسات هیئت دولت پیگیری می‌شود، زیرا علاوه بر کمک به رونق اقتصادی زیرساخت بسیاری خوبی برای تجارت و اشتغال‌زایی دارد.

مؤمنی افزود: این پروژه می‌تواند یک نقطه اتکا برای استان کرمانشاه و کل کشور باشد و اشتغال‌زایی خوبی را ایجاد می‌کند.

وی گفت: ساماندهی گردنه پاطاق مصوب شده و با توجه به شرایط استراتژیک آن، پیگیری می‌شود که عملیات اجرایی آن به سرعت آغاز شود.

وزیر کشور افزود: زیرساخت‌های تردد استان در دوران دفاع مقدس آسیب جدی دید و وظیفه دولت این است که این استان را به صورت ویژه مدنظر قرار دهد.

نظر شما