شناسهٔ خبر: 68323945 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بازگشت ماسک‌ها به لهستان با افزایش مجدد کووید -۱۹

چندین شهر اروپایی از بازگشت کووید -۱۹ درون مرزهای خود در طول تابستان گرم و آلوده جاری خبر دارند که در این میان شرایط لهستان از همه وخیم‌تر است؛ این کشور درصدد اجباری کردن مجدد استفاده از ماسک برآمده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، به‌نظر می‌رسد دوران کووید -۱۹ با ماسک‌ها، ضدعفونی‌کننده‌های دست و رعایت فاصله اجتماعی که همه جهان خواستار فراموشی آن هستند، در حال بازگشت است، آن هم در شرایطی که موج‌های گرمایی و آلودگی تابستانی کل جهان را فراگرفته است. کووید -۱۹ بازگشته است تا به جهان یادآوری کند به‌رغم تمایلات جهانی برای تبعید خاطرات ناخوشایند آن به اعماق ناشناخته ذهن، در واقع اصلاً از بین نرفته بود.

بازگشت ماسک‌ها به لهستان با افزایش مجدد کووید -۱۹

بازگشت کرونا به جهان

چندین کشور هم‌چون یونان، بلژیک و ایالات متحده آمریکا گزارش داده‌اند که موجی چشمگیر از ابتلاء به کووید -۱۹ در مرزهای آن‌ها طی تابستان به دلیل عوامل مختلف فراگیر شده است که از جمله این موارد می‌توان به نوع جدید FLiRT ویروس، افزایش نرخ سفر و معاشرت در گرم‌ترین ماه‌های سال و کاهش علاقه به واکسیناسیون اشاره کرد.

آخرین اخبار از پایداری کووید -۱۹ از لهستان می‌آید که رئیس بازرس بهداشتی آن اعلام کرد توصیه به استفاده از ماسک‌ها، رعایت بهداشت دست‌ها و ضدعفونی کردن سطوح بار دیگر ضروری شده است.

لهستان هم‌چون سایر کشورهای اروپایی در تابستان جاری شاهد افزایش موارد ابتلاء به کووید -۱۹ بوده است که بین پایان جولای تا آگوست چهار برابر شده است. قابل‌توجه اینکه داده‌های واقعی بسیار بیشتر است، زیرا این آمار تنها شامل آزمایش‌هایی می‌شود که توسط بیمارستان‌ها و پزشکان انجام گرفته است و نتایج آزمایش‌های خصوصی انجام‌شده را در بر نمی‌گیرد.

بازگشت ماسک‌ها به لهستان با افزایش مجدد کووید -۱۹

لهستان اعلام کرد که نه‌تنها افزایش تعداد آزمایشات مثبت، بلکه افزایش تعداد بیماران بستری‌شده در بیمارستان‌ها با عوارض ناشی از ویروس کرونا، بر لزوم اقدامات مجدد مقامات بهداشتی تأکید دارد و به زودی بیانیه مشترکی در مورد اجباری شدن استفاده از ماسک برای ادارات و مؤسسات دولتی خود تهیه خواهد کرد، با این حال گفته می‌شود شرایط فعلی تنها شروع موجی است که انتظار می‌رود در ماه اکتبر به اوج خود برسد.

نظر شما