شناسهٔ خبر: 68323602 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

آیت الله صدیقی:

رعایت تقوا صعود به قله معرفت است

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه دینداران غصه حجاب دارند، گفت: اگر حکومتی دغدغه دین شما را داشت بوی خدا می دهد، گره اقتصادی هم در تبعیت از خدا و دستورات الهی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا، آیت الله کاظم صدیقی امام جمعه موقت تهران، پنجشنبه شب پس از اقامه نماز مغرب و عشاء در حرم بانوی کرامت با اشاره به رهایی از وادی ضلالت و گمراهی گفت: برای نجات از دریای طوفانی وسوسه های عالم باید به کشتی نجات اهل بیت علیهم السلام اتصال پیدا کنیم؛ هرکسی در کشتی نجات اهل بیت علیهم السلام که همان ولایت آل الله است قرار گیرد به ساحل قرب الهی، مجاورت حق، بهشت برین، فردوس اعلی و جنت النعیم نائل خواهد آمد.

وی با اشاره به فرازی از آیت الکرسی اظهار داشت: الله ولی، سرپرست و دوست‌مومن است، ما خودمان از ظلمات نفس خارج نمی شویم بلکه چون خدا سرپرستی ما را بعهده گرفت نفس ما را بواسطه محبت امیرالمومنین علیه السلام از ظلمات در می آورد.

آیت الله صدیقی قرآن کریم را جلوه الهی، تابلو جمال امام زمان(عج) و اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و بزرگترین آیت حق در عالم امکان دانست و ابراز داشت: قرآن کریم و اهل بیت علیهم السلام هر دو حقیقت نما و حجت بالغه الهی هستند؛ لذا مراجعه به قرآن کریم باید با محبت باشد. « قُلْ لَا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبی.

امام جمعه موقت تهران با تاکید بر اینکه محبت کارها را آسان و هم در آنها تعجیل می‌کند اظهار داشت: خداوند شهید رجایی و آیت الله رئیسی را رحمت کند؛ هر دو چون محب خدا و خلق خدا بودند از جان و دل برای حل مشکلات جامعه گام برمی داشتند. رجایی از اینکه دو روز در مسئله ای امر امام راحل به تاخیر افتاده بود ناراحت شدند، این سیره سیاسیون و مسئولان در تبعیت از ولی خدا باشد.

آیت الله صدیقی افزود: مرحوم آیت الله مدنی امام جمعه همدان بودند، امام ایشان را به امامت جمعه تبریز منصوب کرد، آقای مدنی گفتند من سرباز امام هستم و امر را بدون تاخیر پذیرفتند، امروز اگرچه امام زمان در ظاهر بین ما نیستند و در پس پرده غیبت قرار دارند اما نائب ایشان حاضرند، پس باید مطیع اوامر ایشان بود.

وی با بیان اینکه رعایت حلال و حرام الهی کار آسانی نیست، تصریح کرد: رعایت تقوا به نوعی سربالایی رفتن و صعود از قله معرفت است؛ لذا عبور از لذائذ و جاذبه های دنیوی برای صعود به قله کار آسانی نیست.

وی حل مشکلات اقتصادی را گره زدن امور با خدا برشمرد و خاطرنشان کرد: اگر حکومتی دغدغه دین شما را داشت بوی خدا می دهد، گره اقتصادی هم در تبعیت از خدا و دستورات الهی است؛ اگر در این چهل و شش  سال از عمر انقلاب جامعه اعم از مسئول و غیرمسئول نسبت به شرعیات بی تفاوت نبود، امروز دغدغه و غصه حجاب نداشتیم.

آیت الله صدیقی با اشاره به آثار محبت ابراز کرد: مومن به واسطه محبت به این درک می رسد که همه کار دست خداست لذا از آثار محبت تبعیت بی چون و چرا است.کسی بی امام باشد موقع مردن مسلمان نمی میرد پس تبعیت از رهبری آسمانی نتیجه تبعیت از خداست.

نظر شما