شناسهٔ خبر: 68323187 - سرویس فیلم
نسخه قابل چاپ منبع: سینماپرس | لینک خبر

ترکیب آماری تولیدات متقاضی معین شد؛

از سهم ۸۴ درصدی آقایان تا سهم ۷۱ درصدی شهرستان‌ها در «چهل و یکمین جشنواره فیلم کوتاه تهران»

سینماپرس: فیلمسازان استان‌ها با ارسال یک هزار و ۲۸۶ اثر به چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، مشارکت بیش از ۷۰ درصدی خود را در این رویداد به ثبت رساندند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سینماپرس، بر اساس اعلام دبیرخانه چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از میان مجموع یک هزار و ۸۲۶ فیلم کوتاه ارسال شده به دوره چهل و یکم، یک هزار و ۲۸۶ شرکت‌کننده از استان‌هایی غیر از تهران بوده‌اند که این آمار حدود ۷۱ درصد از سهم تقاضای حضور در جشنواره امسال را به خود اختصاص داده است.

ثبت این مشارکت را می‌توان موید تحقق بخشی از اهداف مرتبط با اجرای «عدالت فرهنگی» ‌ در حوزه پرورش استعدادهای فیلمسازی در سینمای ایران و توجه به ظرفیت‌های استانی دانست.

همچنین ۵۴۰ شرکت‌کننده از تهران، ۲۹ درصد از فهرست آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره چهل و یکم را به‌ خود اختصاص داده‌اند.

نکته دیگر درباره ترکیب فیلمسازان متقاضی حضور در این رویداد، سهم ۸۴ درصدی آقایان به‌نسبت سهم ۱۶ درصدی خانم‌هاست؛ بر این اساس ۱۵۳۴ فیلمساز آقا و ۲۹۲ فیلمساز خانم متقاضی حضور در این دوره از جشنواره فیلم‌کوتاه تهران شده‌اند.

چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار با تاکید بر توسعه فیلم‌سازی با رویکرد «بومی‌گرایی در ژانر»، این بار با شعار «جشنواره بین‌المللی فیلم‌ کوتاه تهران، پذیرای جهان خیال‌انگیز تو»، به فیلم‌هایی که به عنصر تخیل و روایت خلاقانه توجه کرده‌اند، نگاه ویژه‌تری خواهد داشت.

این جشنواره از ۲۷ مهر تا ۲ آبان ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

نظر شما