شناسهٔ خبر: 68322456 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

تداوم آلودگی هوا در خوزستان/ هوای ۹ شهر آلوده است

بر اساس اعلام سامانه‌س پایش کیفی هوای کشور، هوای ماهشهر برای عموم آلوده و ۸ شهر استان در وضعیت آلوده برای گروه‌های حساس قرار دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان و بر اساس بر اعلام مرکز پایش کیفی هوای کشور منتهی به ساعت ۱۰:۴۵ صبح امروز _جمعه دوم شهریور_ شاخص کیفی هوا در شهر ماهشهر ۱۵۷ و ایستگاه پادادشهر اهواز ۱۵۳ میکروگرم بر مترمکعب است که نشان دهنده وضعیت قرمز و ناسالم برای عموم است.

بر اساس این سامانه شاخص آلودگی هوا در شهرهای آبادان ۱۳۷ هندیجان ۱۱۴، اندیمشک ۱۳۱، شوشتر ۱۱۲، ایستگاه‌های اهواز شامل، استانداری ۱۴۲، نیوساید ۱۴۷ اداره کل هواشناسی ۱۴۷و ایستگاه حفاری ۱۲۷، دزفول ۱۲۸ و شوش ۱۳۲ و هویزه ۱۲۳ میکروگرم بر متر مکعب و نشان دهنده ناسالم بودن هوا برای گروه‌های حساس (نارنجی) است که بر اساس آن افراد مبتلا به بیماری قلبی یا ریوی، سالمندان و کودکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

شاخص کیفیت هوا (AQI) به پنج دسته اصلی تقسیم‌بندی می‌شود، بر اساس این تقسیم‌بندی از عدد صفر تا ۵۰ هوا پاک، از ۵۱ تا ۱۰۰ هوا قابل قبول، از ۱۰۱ تا ۱۵۰ هوا ناسالم برای گروه‌های حساس، از ۱۵۱ تا ۲۰۰ هوا ناسالم برای همه گروه‌ها، از ۲۰۱ تا ۳۰۰ هوا بسیار ناسالم و از ۳۰۱ تا ۵۰۰ شرایط کیفی هوا خطرناک است.

نظر شما