شناسهٔ خبر: 68322212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رییس ستاد مرکزی اربعین

تردد زائران اربعین در مرز خسروی روان است

کرمانشاه- ایرنا- رییس ستاد مرکزی اربعین با بیان اینکه تردد زوار اربعین در مرز رسمی خسروی از ۲ سال قبل به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود و اکنون نیز به صورت روان در جریان است، گفت: مرز خسروی اکنون بهترین مرز کشور برای تردد زوار عتبات عالیات و اربعین حسینی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، سید مجید میراحمدی روز جمعه در جلسه قرارگاه اربعین استان کرمانشاه در مرز خسروی با حضور وزیر کشور، با تشریح وضعیت این مرز در گذشته، افزود: مرز خسروی در گذشته تعطیل بود و از سه سال گذشته بازگشایی شده و شاهد تحولات زیادی در زمینه زیرساخت ها در این مرز هستیم و اکنون به یکی از بهترین مرزهای کشور برای تردد زوار عتبات عالیات تبدیل شده است.

وی به تامین امنیت کامل آن سوی مرز خسروی نیز اشاره کرد و گفت: با همکاری کشور عراق اکنون امنیت کامل در آن سوی مرز خسروی برقرار است و این موضوع باعث شده که تردد زوار از این مرز به صورت شبانه روزی انجام شود.

رییس ستاد مرکزی اربعین در ادامه با بیان اینکه مرز خسروی اکنون مشکلی برای تردد زوار عتبات عالیات ندارد، گفت: اکنون کاروان های زیارتی نیز از طریق این مرز عازم عتبات عالیات می شوند.

میراحمدی از همکاری تمام دستگاه ها از جمله سپاه پاسداران انقلاب اسلامی قدردانی کرد و افزود: تسهیلات، خدمات و کارهای بزرگی در مرز خسروی انجام شده و الان یکی از بهترین مرزهای ما خسروی است و مشکل خاصی ندارد.

نماینده مردم قصرشیرین سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی با قدردانی از تلاش های شبانه‌روزی خادمان اربعین، گفت: از همین امروز باید به فکر سال آینده باشیم و مشکلات و نواقص موجود را حل کنیم.

«فتح الله حسینی» با گرامیداشت یاد و خاطره شهید حاج قاسم سلیمانی بازگشایی مرز خسروی را مدیون حاج قاسم دانست و افزود: از همکاری همه دستگاه ها به خصوص نیروهای مسلح و مردم استان کرمانشاه در خدمات رسانی به زائران اربعین قدردانی کرد.

وی بر تکمیل راه آهن کرمانشاه به خسروی تاکید کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بر سفر ارزان زائران اربعین تاکید کردند و با تقویت زیرساخت های جاده ای و ریلی می توان این موضوع را محقق کرد.

نماینده مردم غرب کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی خواستار اختصاص ردیف اعتبارات ملی به مرز خسروی شد و گفت: این مرز نیازمند اعتبارات ملی برای تقویت زیرساخت ها و تسهیل در تردد زائران عتبات عالیات است.

حسینی همچنین خواستار توجه بیشتر رسانه ملی به مرز خسروی شد و افزود: این مرز اکنون در برنامه های صدا و سیما جایگاه زیادی ندارد و باید رسانه ملی این مرز را بیشتر به مردم معرفی کند.

به گزارش ایرنا، قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و افزون بر ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارای ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان است.

مرز خسروی در گذشته جزئی از راه ابریشم بود که خسروی - منذریه مسیر اصلی به سمت جاده بغداد و سپس بندر حلب در سوریه و ساحل دریای مدیترانه بود.

خسروی در فاصله ۱۵ کیلومتری قصرشیرین تا بغداد پایتخت عراق ۱۹۰، نجف ۳۸۰، کربلا ۳۰۰، کاظمین ۲۰۳ و سامرا ۳۲۶ کیلومتر فاصله دارد و به دلیل مسافت کوتاهی که نسبت به سایر مرزهای کشورمان با شهرهای زیارتی و مهم عراق دارد، کانون مهم تردد مسافر و زائر ایرانی و عراقی است.

قصرشیرین ۱۴ واحد اقامتی شامل هتل و مهمانپذیر درجه یک تا سه با ۳۲۲ اتاق و یک هزار و ۲۰۰ تخت دارد و زائرانی که مرز خسروی را برای ورود به عراق انتخاب می‌کنند پس از عبور از شهرهای دیالی و بغداد به کاظمین سپس کربلا و نجف می‌رسند و همچنین پیش از زیارت امام حسین(ع) به امامان مدفون در کاظمین و سامرا مشرف می‌شوند.

نظر شما