شناسهٔ خبر: 68321966 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا؛

تهیه‌کننده سینما: اربعین هر سال باشکوه‌تر می‌شود/ سفر به کربلا سراسر خاطره است و دلتنگی

تهران- ایرنا- تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با بیان این‌که آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر از قبل برگزار می‌شود، گفت: هر سال در اربعین، در کنار مسلمانان و شیعیان، حضور متنوع و متکثر زائران از ملت‌های مختلف، حتی از مسیحیان اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود.

صاحب‌خبر -

محسن علی‌اکبری که در عازم کربلا برای حضور در آیین اربعین شده است، در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی ایرنا اظهار داشت: هر سال حضور زائران از کشورهای مختلف حتی از اروپا و آمریکا در مراسم اربعین پررنگ‌تر می‌شود و این تاثیر انقلاب بزرگی است که در اربعین اتفاق می‌افتد.

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون با اشاره به حضور هر ساله حدود ۲۰ میلیون زائر در مراسم اربعین، گفت: حضور چنین جمعیتی در یک آیین معنوی هیچ جای دنیا سابقه نداشته است. عاشورا و اربعنی انقلاب فراگیری است که تمام جهان را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد؛ از حضور کودکان و خردسالان گرفته تا مردان و زنان سن بالا، مجروحان و معلولان. همه به عشق اباعبدالله‌الحسین (ع) در این مراسم شرکت می‌کنند.

وی با بیان این‌که آیین پیاده‌روی اربعین حسینی هر سال باشکوه‌تر و گسترده‌تر از قبل برگزار می‌شود، گفت: هر سال در اربعین، به جز مسلمانان و شیعیان، حضور متنوع و متکثر زائران از ملت‌های مختلف، حتی از مسیحیان اروپا و آمریکا بیشتر می‌شود.

شب‌ها و روزهای سفر به کربلا سراسر خاطره است و دلتنگی

تهیه‌کننده سریال مریم مقدس (س) گفت: در این مراسم، تنوع و تکثر عشاق را می‌بینید که غرق در دریای عشق به اهل بیت (ع) به ویژه سیدالشهدا (ع) هستند، فضای حاکم بر راهپیمایی نجف تا کربلا حس و حال انسان را عوض و او را از جاه‌طلبی دور می‌کند.

وی افزود: شب‌ها و روزهای سفر به کربلا و حضور در مراسم اربعین از لحظه‌ای که نیت و اراده می‌کنید، عزیمت می‌کنید، می‌رسید و زیارت می‌کنید، تا وقتی که برمی‌گردید و تا سال بعد که انتظار عاشورا و اربعین را می‌کشید، سراسر خاطره است و دلتنگی.

علی‌اکبری همچنین درباره تاثیرات مراسم اربعین در ساخت اثر جدیدش (نامیرا) گفت: نحوه عشق ورزیدن بازیگران با رسیدن به کاروان امام حسین (ع) یک بخشی از همین اتفاقاتی است که در اربعین می‌افتد و در فیلم هم می‌بینید. همه اتفاقات نشات گرفته از عاشورا در ۱۴۰۰ سال پیش است که امید می‌رود این قیام به ظهور امام زمان (عج) منجر شود.

نظر شما