شناسهٔ خبر: 68321946 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

خشکسالی، صنعت دامداری رومانی را تحت تاثیر قرار داد

دامداران رومانی مجبور به فروش دام‌های خود شدند، زیرا خشکسالی تهیه خوراک این حیوانات را برای آن‌ها غیرممکن کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، دمای هوای رومانی در آگوست به بیش از ۴۰ درجه سانتی‌گراد رسید و این کشور در تابستان جاری چندین موج گرما را تجربه کرد؛ این گرما در کنار خشکسالی موجب به سختی افتادن دامداران در تأمین خوراک دام‌هایشان شده و آن‌ها را برای نگهداری از گاوهای خود به دردسر انداخته است. هفته گذشته نیز در جنوب و غرب این کشور کد هشدار نارنجی و زرد اعمال شد که شبیه هشدارهای قبلی در جولای بود.

از سوی دیگر هزینه‌های دامداری در این کشور نسبت به سال گذشته افزایش چشمگیری داشته و به‌طور تقریبی دو برابر شده، حال آنکه قیمت خود دام‌ها با کاهشی ۳۰ تا ۴۰ درصدی مواجه بوده است. به این ترتیب دامداران رومانی به‌ویژه در بخش‌های جنوبی کشور مجبور به فروش دام شده‌اند تا بتوانند مزارع خود را تا زمستان پابرجا نگه دارند. این وضعیت در سراسر رومانی دیده می‌شود.

خشکسالی، دامداران رومانی را مجبور به فروش دام کرد

پرورش‌دهندگان گاو گوشتی رومانیایی که هم‌اکنون در حال تغذیه دام‌های خود با علوفه زمستانی هستند نیز باید گله خود را در اکتبر یا نوامبر ذبح کنند که این امر تأثیرات درازمدت خواهد داشت، زیرا این کشور در حال حاضر شاهد کاهش شدید، چشمگیر و نگران‌کننده تعداد این حیوانات است. تخمین زده می‌شود که در حال حاضر کمی بیش از یک میلیون گاو در رومانی وجود دارد.

دامداران نگران تأثیر این کاهش تعداد و تعطیلی مزارع خود بر مصرف‌کنندگان هستند، زیرا مزارع مجبور خواهند شد قیمت‌های خود را برای جبران کمبود دام افزایش دهند یا مزارع خود را تعطیل کنند. هنگامی که یک مزرعه تعطیل می‌شود نیز بازگشت به تجارت برای آن دشوار خواهد بود.

خشکسالی، دامداران رومانی را مجبور به فروش دام کرد

بر اساس گزارش وضعیت تهیه شده توسط اتحادیه اروپا، جنوب و شرق اروپا با شرایط خشکسالی مداوم و مکرر مواجه شده‌اند؛ دولت رومانی به کشاورزان برای بیش از دو میلیون هکتار از زمین‌های کشاورزی که در نتیجه این خشکسالی‌های مکرر آسیب دیده‌اند، غرامت پرداخت کرده است، با این حال شرایط آب‌وهوایی تأثیرات بسیار قوی‌تری از خود برجای گذاشته است که جبران آن چنانچه غیرممکن نباشد، بسیار زمان‌بر و پرهزینه خواهد بود.

نظر شما