شناسهٔ خبر: 68321881 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

بازیکنان قرضی و سرباز، سهمیه اصلی تیم‌ها را اشغال نمی‌کنند

تیم‌های لیگ برتری علاوه بر ۳۴ سهمیه‌ای که دارند، ۶ سهمیه ویژه هم برای بازیکنان قرضی، سرباز و تیم ب دارند. تیم‌های لیگ برتری علاوه بر ۳۴ سهمیه‌ای که دارند، ۶ سهمیه ویژه هم برای بازیکنان قرضی، سرباز و تیم ب دارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا، در دستورالعمل جدید سازمان لیگ که چندی قبل به باشگاه‌ها ابلاغ شد میزان سهمیه تیم‌ها به تفکیک سن مشخص شده است.

طبق این دستورالعمل؛ تیم‌های لیگ برتری مجاز هستند در لیست ۳۴ نفره‌ی خود از ۲۰ بازیکن در رده سنی آزاد (بزرگسالان)، ۲ بازیکن در رده سنی زیر ۲۵ سال، ۸ بازیکن زیر ۲۳ سال و ۴ بازیکن زیر ۲۱ سال استفاده کنند.

همچنین تیم‌ها علاوه بر این ۳۴ سهمیه می‌توانند از ظرفیت ۱۱ بازیکن در رده سنی تیم‌های پایه باشگاه (به شرط داشتن آکادمی و تیم‌های پایه در لیگ‌های کشوری) هم استفاده کنند.

در بند ٧ این دستورالعمل آمده "بازیکنان تیم ب باشگاه‌ها، بازیکنانی که به صورت قرضی به باشگاه دیگر منتقل شده‌اند و بازیکنانی که به خدمت سربازی اعزام شده‌اند به عنوان سهمیه ویژه در لیست بازیکنان قرار می‌گیرند. "

در این باره یکی از مسئولان سازمان لیگ در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری برنا گفت: ظرفیت مجاز سهمیه ویژه ۶ بازیکن است و این ۶ سهمیه مجزا از ۳۴ سهمیه‌ای است که تیم‌ها دارند.

به این ترتیب اگر تیمی بازیکنش را قرضی به تیم دیگر بفرستد یا بازیکنی داشته باشد که برای گذراندن دوران سربازی به تیم نظامی برود، نام این بازیکنان در لیست سهمیه ویژه تیم باقی می‌ماند و سهمیه‌ای را از ۳۴ سهمیه‌ی مجازی که تیم دارد، اشغال نمی‌کند.

انتهای پیام/

نظر شما