شناسهٔ خبر: 68321467 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

هفته دوم بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران

آبی‌ پوشان تهران به دنبال شکار قوی سپید انزلی در قزوین

مسابقات هفته دوم بیست و چهارمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با انجام ۴ دیدار در شهر‌های مختلف به پایان می‌رسد و استقلال به مصاف تیم ملوان می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین، پرونده مسابقات هفته دوم لیگ برتر فوتبال با انجام ۴ دیدار در شهر‌های مختلف امشب بسته می‌شود و در حساس‌ترین بازی‌ها استقلال در ورزشگاه قزوین از تیم ملوان بندر انزلی پذیرایی می‌کند و تیم سپاهان میهمان تیم خیبر خرم آباد است.
ذوب آهن - هوادار/ جمعه ساعت ۱۹:۱۵

با توجه به اینکه دیدار تیم ملی فوتبال ایران برابر قرقیزستان قرار است در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان برگزار شود به خاطر همین ذوبی‌ها نمی‌توانند در ورزشگاه اختصاصی خود به مصاف تیم هوادار بروند و آنها  میزبان تیم هوادار در ورزشگاه امام رضا خواهند بود.

تیم ذوب آهن در نخستین بازی خود در همان دقیقه اول توانست یکی از سریعترین گل‌های تاریخ لیگ برتر را به تیم پرسپولیس بزند، اما در نهایت گل تساوی را دریافت کرد و توانست  یک امتیاز از قهرمان فصل گذشته لیگ برتر فوتبال بگیرد.

ذوبی‌ها می‌خواهند با برد برابر تیم هوادار نخستین پیروزی خود را در لیگ برتر فوتبال کسب کنند و طلسم نبردن حریف تهرانی خود را در ورزشگاه امام رضا را بشکنند.

در آن طرف، تیم هوادار با هدایت مهدی رحمتی در نخستین بازی خود برابر تیم خیبر خرم آباد شکست خورد و بدون امتیاز در رتبه چهاردهم قرار گرفته است.

مهدی رحمتی سابقه بازی و مربیگری در مشهد را دارد و باید دید او می‌تواند با خاطره خوشی مشهد را ترک کند و تیمش اولین ۳ امتیاز لیگ را به دست آورد یا نه!

 نکته جالب توجه این است که در ۶ بازی برگزار شده بین این ۲ تیم، ذوب‌ها هیچ گاه نتوانسته تیم هوادار را شکست بدهد و ۳ برد  سهم هوادار بوده و ۳ بازی هم به تساوی کشیده شده است.

چادر ملو اردکان - شمس آذر قزوین | جمعه ساعت ۱۹:۳۰

چادر ملو تیم تازه وارد لیگ برتر فوتبال در اولین دیدار خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال نمی‌تواند در یزد از شمس آذر قزوین میزبانی کند و این تیم در ورزشگاه پاس قوامین تهران (دستگردی) باید به مصاف حریف قزوینی خود برود.

تیم چادر ملو در اولین بازی خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال برابر تیم سپاهان شکست خورد و بدون امتیاز در جایگاه پانزدهم جدول رده بندی قرار گرفت.

شاگردان سعید اخباری  می‌خواهند مقابل تیم شمس آذر قزوین کسب کنند تا اولین ۳ امتیاز خود در لیگ برتر فوتبال را به دست آورند و به تیم‌های دیگر نشان بدهند که حریف دست و پا بسته‌ای نیستند.

در آن طرف، تیم شمس آذر قزوین هفته گذشته با کمک VAR گل تساوی را به تیم استقلال بزند، اما در نهایت دوباره گل دوم را از آبی پوشان دریافت کرد و بدون امتیاز در رتبه یازدهم قرار گرفت.

این ۲ تیم سابقه تقابل با یکدیگر در لیگ آزادگان را دارند که تیم شمس آذر  در هر ۲ مسابقه برنده بوده است، اما بازی امشب اولین رویارویی این ۲ تیم در تاریخ لیگ برتر فوتبال است.

 تقابل سعید اخباری و سعید دقیقی مربیان جوان لیگ برتر فوتبال در این بازی جذاب و دیدنی خواهد بود.

خیبر خرم آباد - سپاهان | جمعه ساعت ۱۹:۳۰

خبیر خرم آباد تیم تازه وارد لیگ برتر فوتبال در اولین میزبانی خود در تاریخ لیگ برتر امشب برابر تیم سپاهان قرار می‌گیرد و برای هوادارانش به یاد ماندنی خواهد بود.

تیم خیبر خرم آباد در اولین بازی خود در تاریخ لیگ برتر فوتبال توانست یک برد شیرین برابر تیم هوادار کسب کند و اولین ۳ امتیاز خود را در این رقابت‌ها به دست آورد و به تیم‌های دیگر نشان بدهد که برای ماندن به لیگ برتر آمده است.

شاگردان رضا مهاجری می‌خواهند با حمایت هواداران خود از سد تیم سپاهان عبور کنند تا نخستین شگفتی لیگ برتر فوتبال را رقم بزنند، اما کار سختی مقابل حریف قدرتمند خود خواهند داشت.

در آن طرف، تیم سپاهان در اولین بازی خود توانست برابر تیم تازه وارد چادر ملو اردکان پیروز شود و این تیم اصفهانی در دومین دیدار خود هم باید به مصاف خیبر خرم آباد دیگر تیم تازه وارد لیگ برتر برود.

شاگردان مورایس می‌خواهند در دومین بازی خود هم برابر تیم خیبر خرم آباد پیروز شوند تا ۶ امتیاز کامل را در ۲ بازی خود بگیرند و جایگاه خود را  در صدر  جدول  حفظ کنند.

تیم‌های سپاهان و خیبر سابقه رویارویی با یکدیگر در جام حذفی را دارند که طلایی پوشان با ۳ گل توانستند حریف لرستانی خود را شکست بدهند و باید دید اولین تقابل این ۲ تیم در تاریخ لیگب رتر فوتبال با چه نتیجه‌ای به پایان می‌رسد.

استقلال – ملوان | جمعه ساعت ۱۹:۳۰

تیم فوتبال استقلال در ابتدا ورزشگاه شهدای شهر قدس را به عنوان محل بازی خود با تیم ملوان انتخاب کرد، اما  سازمان لیگ با درخواست آبی پوشان مخالفت کرد و قرار است شاگردان جواد نکونام در ورزشگاه سردار آزادگان قزوین پذیرای قو‌های سپید انزلی باشند.

آبی پوشان پایتخت در اولین بازی خود توانستند تیم شمس آذر قزوین با کمک VAR شکست بدهند، اما این بار خبری از سیستم کمک داور ویدیویی نیست و این موضوع به دغدغه استقلالی‌ها تبدیل شده است.

استقلالی‌ها در این بازی، گوستاوو بلانکو را همانند هفته قبل در اختیار ندارند و مهاجم آرژانتینی به خاطر مشکلی که در قراردادش دارد هنوز برای ادامه همکاری توافق نکرده، مهرداد محمدی هم تا پایان هفته ششم محروم است و از هفته هفتم می‌تواند به میدان برود. سید ابوالفضل جلالی و آلمیدین زیلیکیچ نیز کماکان مصدوم هستند و نمی‌توانند به زمین بروند البته کاکوتا و اندونگ ۲ بازیکن خارجی جدید استقلال می‌توانند امشب در ترکیب آبی پوشان قرار بگیرند و بازی کنند.

آرمین سهرابیان مدافع تیم فوتبال استقلال هم به خاطر تتوی عجیبش به کمیته اخلاق فراخوانده شد و به نظر می‌رسد این بازیکن با محرومیت‌هایی از سوی ارگان قضایی فدراسیون فوتبال مواجه شود.

همچنین مهدی هاشمی نسب و آتیلا حجازی پیشکسوتان استقلال با مصاحبه‌های خود حاشیه‌هایی برای آبی پوشان به وجود آوردند و باید دید این حواشی روی عملکرد استقلالی‌ها در بازی امشب تاثیرگذار است یا نه!

شاگردان جواد نکونام می‌خواهند ۳ امتیاز بازی برابر تیم ملوان را بگیرند تا ۶ امتیاز کامل را از ۲ بازی خود گرفته باشند و در کورس رقابت با مدعیان قهرمانی بمانند.

در آن طرف، تیم ملوان با هدایت مازیار زارع در نخستین دیدار خانگی خود توانست تیم گل گهر سیرجان را شکست بدهد و این تیم می‌خواهد برابر تیم استقلال هم امتیاز بگیرد تا روند رو به رشد خود را ادامه بدهد.

قو‌های سپید انزلی ۱۱ سال است که مقابل تیم استقلال برنده نبودند و آنها می‌خواهند طلسم نبردن برابر آبی پوشان را بشکنند، اما کار سختی برابر حریف قدرتمند خود دارند.

۲ تیم قبل از این ۶۲ بار با هم دیدار کرده‌اند که ۲۶ بار سهم برد استقلال و ۱۰ مرتبه  سهم برد ملوان بوده و ۲۶ بازی با تساوی به پایان رسیده است.

نظر شما