شناسهٔ خبر: 68321260 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

چهل پیام برای منتظران ظهور(۲۰)؛

اربعین گام برداشتن به سوی ظهور است

تهران- ایرنا- پژوهشگر حوزه مهدویت از موکب‌های زائران حسینی در مراسم پیاده‌روی اربعین به عنوان زمینه‌سازان ظهور حضرت مهدی(عج) یاد کرد و گفت: لبیک «یا حسین» در پیاده روی اربعین به معنای لبیک «یا مهدی» در گام برداشتن به سوی ظهور است و گام های اربعینی در راستای برنامه‌ای است که انسان بتواند خود را بیشتر برای ظهور امام زمان (عج) آماده کند.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام محمدباقر ولدان به خبرنگار معارف ایرنا گفت: اربعین حسینی جلوه نور خدا و میقات عاشقان سیدالشهدا (ع) است که زائران حسینی به عنوان یاران آخرالزمانی حضرتش و زمینه‌سازی ظهور فرزندش می‌آیند تا بار دیگر عهد و بیعت خود را با امام حسین (ع) تکرار کنند.

وی افزود: خدا اربعین را برای امام حسین (ع) قرار داد تا اجتماع قلوب عاشقان حسینی صورت گیرد و همگان حول محور آن حضرت اجتماع کنند و امتداد این کنگره عظیم حسینی را به عنوان یک لشکر انتظار پویا برای اصلاحات تاریخی آن چه که به عنوان آرمان و هدف قیام حسینی است، در هر شرایط زمانی و مکانی دنبال کنند.

معاون فرهنگی آستان مقدس مسجد جمکران ادامه داد: اربعین حسینی در واقع اربعین علت تکمیل قیام حسینی است؛ رابطه اربعین و انتظار یک رابطه زیبایی است. اگر اربعین تکمیل‌کننده و جلوه نور خدا در عاشورای حسینی بعد از ۴۰ روز است، انتظار نیز زمینه‌ساز حضور بقیة الله (عج) است. بنابراین هرچقدر اربعین باشکوه‌تر و با حماسه و سوز بیشتری برپا شود، انتظار مهدی (عج) نیز با قوت و قدرت و به عنوان یکی از مولفه‌های بنیادین برای پیشبرد آرمان‌های انقلابی مطرح می شود.

این پژوهشگر مذهبی افزود: در واقع لبیک «یا حسین» در پیاده روی اربعین به معنای لبیک «یا مهدی» در گام برداشتن به سوی ظهور است و گام های اربعینی در راستای برنامه‌ای است که انسان بتواند خود را بیشتر برای ظهور امام زمان (عج) آماده کند. هر کدام از موکب های حسینی یک گردان عاشورایی زمینه‌ساز ظهور است. بنابراین هم فرد، هم گروه و هم جامعه می تواند با الهام از عاشورای حسینی زمینه ساز ظهور مهدوی باشد.

نظر شما