شناسهٔ خبر: 68321134 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مروری بر مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته

واکنش سخنگوی وزارت خارجه آمریکا به اظهارات وزیر خارجه جدید ایران، انتقاد نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی از عملکرد تیم مذاکره‌کننده این رژیم و اظهارات ضدایرانی معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در آخرین شب مجمع ملی حزب دموکرات از جمله مهم‌ترین اخبار جهان در ۱۲ ساعت گذشته است.

صاحب‌خبر -

به‌گزارش ایلنا،‌ معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا با اشاره به ورود ناوگروه‌های‌ این کشور به خاورمیانه، گفت که حضور دو ناو هواپیمابر آمریکا در منطقه، پیامی قوی درباره بازدارندگی به ایران ارسال می‌کند.

- فرماندهی مرکزی ایالات متحده مدعی سرنگونی سه پهپاد انصارالله شد.

- معاون رئیس‌جمهوری آمریکا در سخنرانی خود در آخرین شب مجمع ملی حزب دموکرات، با پذیرش نامزدی این حزب در انتخابات پیش رو، گفت که هر کاری که لازم باشد در برابر تهدید ایران انجام خواهد داد.

- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در موضعی که تأیید اختلاف عمیق وی با تیم مذاکره‌کننده این رژیم است، عملکرد آنها را «ضعیف» خواند.

- یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در واکنش به اظهارات وزیر خارجه جدید ایران، گفت که قضاوت واشنگتن درباره تهران، همچنان بر اساس «اقدام‌ها» و نه «اظهارات» آن خواهد بود.

- وزیر امور خارجه طی تماس‌های تلفنی جداگانه با سفیر ایران در بغداد و سرکنسول‌های کشورمان در نجف و کربلا در جریان آخرین اقدامات در خدمت رسانی و رسیدگی به زوّار کشورمان قرار گرفت.

- وزیر امور خارجه جمهوری تاجیکستان با ارسال پیامی به سیدعباس عراقچی، انتصاب وی را به عنوان وزیر امور خارجه کشورمان تبریک گفت.

انتهای پیام/

نظر شما