شناسهٔ خبر: 68321065 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۹۶ پروژه راهداری در آذربایجان‌شرقی در دست اجراست

تبریز - ایرنا - مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: در زمان کنونی ۹۶ پروژه در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای در این استان در دست اجراست.

صاحب‌خبر -

«اورجعلی علیزاده» روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: این طرح ها از جمله شامل بهسازی و آسفالت جاده ای، ایمن سازی و رفع نقاط پرحادثه در جاده ها و احداث تقاطع غیرهمسطح و اجرای مجتمع های خدماتی و رفاهی است.

وی اظهار کرد: از این تعداد، ۶۵ پروژه با صرف بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال در شهرهای مختلف استان اجرا شده است که همزمان با هفته دولت به بهره برداری می رسد.

مدیرکل راهداری و حمل‌ و نقل جاده‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت ۲۶ طرح بهسازی و آسفالت به طول ۱۹۵ کیلومتر در جاده های مختلف استان و ۲۷ طرح بهسازی، احداث و آسفالت راه‌های روستایی به طول ۱۰۷ کیلومتر به بهره برداری می رسد.

علیزاده، بهره برداری از چهار طرح ابنیه فنی و ایمن سازی ۱۰ نقطه پرتصادف در جاده های استان و فاز اول سه مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی با استفاده از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و سامانه‌های حمل‌ و نقل هوشمند را از دیگر پروژه های آماده بهره برداری در این هفته اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، آذربایجان‌شرقی دارای ۲۳۵ کیلومتر آزادراه، ۴۵۳ کیلومتر بزرگراه، ۹۲۲ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۷۵ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۴۴۱ کیلومتر راه روستایی است.

نظر شما