شناسهٔ خبر: 68321025 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تفاهم‌نامه ساخت ۱۵ کلاس درس جدید در قشم منعقد شد

قشم - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان قشم از امضای تفاهم نامه ساخت ۱۵ کلاس درس جدید از سوی سازمان منطقه آزاد در این شهرستان مرزی خبر داد و گفت: این کلاس ها تا ابتدای سال تحصیلی جدید تکمیل و بهره‌برداری خواهد شد.

صاحب‌خبر -

عبدالرشید رضوانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تفاهم‌نامه با اعتباری بالغ بر ۱۸۰ میلیارد ریال در حاشیه برگزاری جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان با موضوع پروژه مهر و کمبود فضای آموزشی با مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم امضا شده است.

وی ادامه داد: در این جلسه مصوب شد که سازمان منطقه آزاد قشم با همکاری اداره کل نوسازی توسعه و تجهیز مدارس استان هرمزگان نسبت به احداث ۱۲۰ کلاس درس جدید در این جزیره اقدام کند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش شهرستان قشم توضیح داد: دستور ساخت این کلاس ها از سوی مدیرعامل این سازمان در ۲ مرحله زمانی کوتاه مدت(آغاز سال تحصیلی جدید) و میان مدت(یکساله) صادر و قرار شد در مرحله نخست اجرای این تفاهم نامه ۱۵ کلاس درس جدید حداکثر تا روز پانزدهم مهر ۱۴۰۳ و ۱۰۵ کلاس دیگر نیز در مرحله دوم اجرای این تفاهم نامه تا مهر ۱۴۰۴ از سوی معاونت عمرانی و زیربنایی این سازمان ساخته و تحویل آموزش و پرورش داده شود.

رضوانی اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۱۰۳ مدارس ابتدایی، ۴۱مدرسه دوره اول متوسطه، ۱۹ مدرسه دوره دوم متوسطه و ۱۵ هنرستان دانش آموزان این شهرستان را پذیرش می کنند که با توجه به کمبود فضای آموزشی در آنها نیاز به احداث ۱۲۰ کلاس درس با قید فوریت در آنها وجود دارد.

وی گفت: در زمان حاضر آموزش و پرورش قشم سه طرح عمرانی در حال ساخت دارد که با بهره برداری نهایی از آنها ٢٨ کلاس درس و سه باب نمازخانه به فضاهای آموزشی این شهرستان مرزی افزوده خواهد شد.

شهرستان مرزی قشم با بیش از ۱۵۰ هزار نفر جمعیت دارای ۳۲ هزار و ۷۱۰ دانش آموز (۱۵ هزار و ۸۸۱ دختر و ۱۶ هزار و ۸۲۹ پسر) در مقاطع مختلف تحصیلی است و هم اکنون ۲۴۰ مدرسه و یکهزار و ۲۶۷ کلاس درس دارد.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

نظر شما