شناسهٔ خبر: 68319637 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

۸ فیلم برتر کره‌ای در ژانر «اکشن»

در اینجا فهرستی از بهترین فیلم‌های اکشن سینمای کره جنوبی را ملاحظه می‌کنید. فیلم‌هایی که برخی از آن‌ها تحسین‌های بین‌المللی فراوانی نیز کسب کرده‌اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در قرن بیست و یکم، سینمای کره جنوبی به موفقیت‌های بی‌سابقه‌ای هم از نظر تحسین‌های بین‌المللی و هم از نظر سودهای گیشه‌ای دست یافته است. یکی از دلایل این موفقیت توانایی این کشور در تولید تریلرهای اکشن باکیفیت است که با موضوعات خشن و تکان‌دهنده ترکیب شده‌اند. به همین دلیل سینمای کره جنوبی حتی در میان علاقه‌مندان سینما در ایالات متحده نیز طرفداران وفادار زیادی پیدا کرده است.

براساس گزارش فرادید؛ پس از دهه‌ها بی‌توجهی بین‌المللی، سینمای کره جنوبی در اواخر دهه ۱۹۹۰ با حرکتی که اکنون به نام «سینمای جدید کره» شناخته می‌شود، وارد عرصه جهانی شد. از زمان پیدایش سینمای جدید کره، کارگردانانی مانند پارک چان-ووک، کیم جی-وون، و نا هونگ-جین برخی از بهترین تریلرهای اکشن قرن بیست و یکم را خلق کرده‌اند. فیلم‌هایی مانند اولدبوی، من شیطان را دیدم، و قطار بوسان در میان بهترین فیلم‌های اکشن کره جنوبی در تمام دوران‌ها قرار دارند.

۱. مردی از هیچ‌کجا (۲۰۱۰)

مردی از

امتیاز ۷.۷

کارگردان: لی جونگ-بوم

این فیلم مهیج انتقام‌جویانه درباره یک مغازه‌دار مرموز به نام چا ته-سیک است که با دختر کوچک همسایه رابطه خیلی خوبی دارد. هنگامی که یک باند قاچاق مواد مخدر و اعضای بدن، همسایه و دخترش را می‌ربایند، چا تصمیم می‌گیرد آنها را پیدا کند. در طول فیلم، مخاطب از گذشته تاریک چا و توانایی‌های عجیب او در کشتن مطلع می‌شود. این فیلم در کره جنوبی پرفروش‌ترین فیلم داخلی سال شد و تأثیر زیادی بر سری فیلم‌های جان ویک داشت.

۲. شیری (۱۹۹۹)

شیری

امتیاز ۶.۵

کارگردان: کانگ جه-کیو

شیری یکی از اولین فیلم‌های بلاکباستر در سینمای جدید کره جنوبی است. داستان درباره دو مأمور مخفی کره جنوبی است که باید محموله‌ای از مواد منفجره سرقت‌شده توسط تروریست‌های کره شمالی را پیدا کنند. این فیلم پرهزینه‌ترین فیلم تاریخ کره جنوبی در زمان خود بود و به موفقیت تجاری بزرگی دست یافت.

۳. خوب، بد، عجیب (۲۰۰۸)

خوب

امتیاز ۷.۲

کارگردان: کیم جی-وون

این فیلم ادای احترامی به وسترن‌های اسپاگتی سرجیو لئونه است. داستان درباره دو یاغی و یک جایزه‌بگیر است که در دهه ۱۹۴۰ در منچوری برای به‌دست آوردن یک نقشه گنج با هم رقابت می‌کنند.

۴. قطار بوسان (۲۰۱۶)

2

امتیاز ۷.۶

کارگردان: یون سانگ-هو

این یکی از بهترین فیلم‌های زامبی در تمام دنیا است که ترکیبی از اکشن، وحشت و هیجان را به مخاطب ارائه می‌دهد. داستان درباره گروهی از مسافران است که در قطاری به مقصد بوسان درگیر یک ویروس زامبی شده‌اند و برای بقا تلاش می‌کنند.

۵. من شیطان را دیدم (۲۰۱۰)

شیطان

امتیاز ۷.۸

کارگردان: کیم جی-وون

این فیلم مهیج اکشن-وحشت‌آور یکی از بحث‌برانگیزترین آثار سینمای کره جنوبی است. داستان درباره یک مأمور مخفی است که پس از قتل همسرش به دست یک قاتل سریالی، به دنبال انتقام می‌رود. این فیلم به دلیل خشونت زیادش جنجال‌های زیادی برانگیخت.

۶. زندگی تلخ و شیرین (۲۰۰۵)

زندگی

امتیاز ۷.۵

کارگردان: کیم جی-وون

این فیلم اکشن-گنگستری درباره یک آدم‌کش تنها و درجه‌یک است که مأموریت دارد معشوقه رئیسش را بکشد، اما پس از ناکامی در انجام این کار، خود هدف انتقام رئیسش قرار می‌گیرد.

۷. منطقه امنیتی مشترک (۲۰۰۰)

منطقه

امتیاز ۷.۷

کارگردان: پارک چان-ووک

این فیلم مهیج معمایی درباره یک حادثه تیراندازی در منطقه غیرنظامی بین کره شمالی و جنوبی است که منجر به کشته شدن دو سرباز کره شمالی می‌شود. این فیلم یکی از موفق‌ترین فیلم‌های تاریخ کره جنوبی بوده و برنده جوایز بسیاری شده است.

۸. اولدبوی (۲۰۰۳)

اولد

امتیاز ۸.۳

کارگردان: پارک چان-ووک

اولدبوی یکی از بزرگترین و مهم‌ترین فیلم‌های اکشن کره‌ای است. داستان درباره مردی است که پس از ۱۵ سال زندانی شدن بدون دلیل، آزاد می‌شود و تلاش می‌کند تا بفهمد چرا او را زندانی کرده‌اند و چه کسانی این کار را با او کرده‌اند. این فیلم یکی از برترین فیلم‌های تاریخ سینما شناخته می‌شود و صحنه مبارزه تک‌برداشتی معروف آن به‌عنوان یکی از به‌یادماندنی‌ترین صحنه‌های سینمایی تاریخ شناخته می‌شود.

۵۷۵۷

مردی از شیری خوب 2 شیطان زندگی منطقه اولد

نظر شما