شناسهٔ خبر: 68318960 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین هشدار داد

زیستگاه جانوران در حال تخریب است

لیلا تات

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین تخریب زیستگاه‌ها را یک هشدار جدی برای محیط زیست جانوری عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

محمد فریدی عصر روز پنجشنبه اول شهریور ماه در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: در ورامین منطقه حفاظت شده ای با وسعت ۲۵۰ هزار هکتار وجود دارد که با استان قم و سمنان هم مرز است.

وی تصریح کرد: تنوع زیستی جانوری این منطقه مختص بیابان بوده و بیش از ۴۰۰ رأس جبیر (نوعی آهو)، میش وحشی، کل و بز وحشی و حتی یوزپلنگ ایرانی در آن قرار دارد که به دلیل خشکسالی در حال از بین رفتن است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین ایجاد جاده‌های مواصلاتی در کویر را از معضلات عمده برای حفاظت از محیط زیست بیابانی و جانوری دانست و ادامه داد: ارتباط بین مناطق مختلف محیط زیستی کم شده و پویایی و تنوع و ازدیاد نسل جانوری از بین رفته و آمیزش های درون خانوادگی نیز از مشکلات ازدیاد نسل است.

زیستگاه جانوران در حال تخریب است

فریدی تخریب زیستگاه‌ها را یک هشدار جدی برای محیط زیست جانوری و طبیعت دانست و اظهار کرد: آسیب تخریب زیست گاه‌های طبیعی از شکار جانوران توسط انسان بیشتر است و سبب کاهش نسل جانوری شده و غالباً زیستگاه‌های ما جزیره‌ای شده است.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ورامین وجود تالاب بندعلیخان در این شهرستان و استان تهران را یک نعمت بزرگ طبیعی دانست و تصریح کرد: حفظ تالاب بندعلیخان با وجود گونه‌های مختلف پرندگان شکاری و محلی، انواع خزندگان، گرگ و درندگان یک ضرورت بوده و جنگل طاق و گیاهان مرتعی و… زیبایی خاصی به این منطقه بخشیده است و باید برای حفظ تنوع و ازدیاد آن با تلاش همه دستگاه‌ها خصوصاً محیط بانان اداره محیط زیست که تلاش شبانه روزی دارند، بیش از پیش برنامه ریزی شود و بودجه اختصاص یابد.

انتهای پیام

نظر شما