شناسهٔ خبر: 68318433 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مفدا | لینک خبر

دوم شهریور آغاز هفته دولت

هفته دولت دوم تا هشتم شهریور هفته پاسداشت مقام مردانی است که خود را وقف خدمت به اسلام و جامعه کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش مفدا جیرفت، انفجار دفتر نخست وزیری در هشتم شهریور ۱۳۶۰ و شهادت دو یار دیرین امام خمینی (ره) و دو اسوه علم و تقوا، شهید محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و محمدجواد باهنر، نخست وزیر و همچنین با هدف آشنایی مردم با فعالیت‌ها و برنامه‌های آینده دولت، هفته‌ای به نام هفته دولت نامگذاری شد که از دوم تا هشتم شهریور است.

دولت شهید رجایی، نخستین دولت مکتبی بود که پس از حاکمیّت لیبرال‌ها در کشور، عهده‏ دار امور مملکت شد و در آن دوره‏‌ی بحرانی، حداکثر تلاش و کوشش خود را برای خدمت به اهداف مقدس انقلاب صادقانه اعمال کرد تا آنجا که جان خویش را بر سر آن نهادند.

پس از عزل بنی صدر، دشمنان انقلاب سعی در براندازی حکومت اسلامی و از میان برداشتن مسئولان نظام کردند و فاجعه جانگداز هفتم تیر ۱۳۶۰ که منجر به شهادت آیت الله بهشتی و ۷۲ تن از یاران امام و انقلاب شد، ثمره‏ ی‏ تصمیم شیطانی استکبار جهانی و دشمنان انقلاب بود.

گرچه عکس‏ العمل سریع، قاطع و انقلابی رهبر کبیر انقلاب و ملّت بزرگ ایران هرگونه ابتکار عمل را از آن‏ها سلب کرد، ولی کار به‏ زعم دشمنان هنوز به اتمام نرسیده بود و طرح نابودی مسئولان طراز اوّل مملکت در رأس فعالیت‌های آن‏ها قرار داشت. بدین‏ ترتیب واقعه هشتم شهریور در همان سال به وقوع پیوست و محمدعلی رجایی، رئیس جمهور و نخست وزیر، حجت‏ الاسلام و المسلمین دکتر محمدجواد باهنر در انفجار دفتر نخست وزیری به درجه‏‌ی رفیع شهادت نایل آمدند.

نظر شما