شناسهٔ خبر: 68318275 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

پیشروی اوکراین در خاک روسیه؛ زلنسکی از منطقه مرزی بازدید کرد

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، پنج‌شنبه اعلام کرد که از منطقه سومی، واقع در مرز اوکراین با استان کورسک روسیه، بازدید کرده است. این منطقه از ششم اوت سال جاری تاکنون شاهد حملات گسترده نیروهای اوکراینی بوده است.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

العربیه: ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین، پنج‌شنبه اعلام کرد که از منطقه سومی، واقع در مرز اوکراین با استان کورسک روسیه، بازدید کرده است. این منطقه از ششم اوت سال جاری تاکنون شاهد حملات گسترده نیرو‌های اوکراینی بوده است.

بیش از دو سال پس از آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، نیرو‌های اوکراینی در ششم اوت حمله‌ای غافلگیرانه را در داخل خاک روسیه آغاز کردند و موفق به کنترل ده‌ها منطقه در استان کورسک شدند.

زلنسکی در «فیسبوک» اعلام کرد: «به منطقه مرزی سومی رفتم و با الکساندر سیرسکی، رئیس ستاد کل، و رئیس اداره نظامی این منطقه دیدار کردم.»

زلنسکی اضافه کرد که نیرو‌های اوکراینی یک منطقه دیگر را نیز به تصرف خود درآورده‌اند و به این ترتیب توانسته‌اند تعداد بیشتری از سربازان روسی را به اسارت بگیرند تا در مبادلات آینده از آن‌ها استفاده کنند.

مقامات اوکراینی اعلام کرده‌اند که اهداف این حمله شامل ایجاد «فاصله ایمن» در خاک روسیه برای جلوگیری از پیشروی نیرو‌های روسی، کمک به پایان جنگ با شرایطی «عادلانه» و همچنین تضعیف توان نظامی روسیه است.

با این حال، نیرو‌های اوکراینی همچنان در منطقه دونباس (شرق اوکراین) با مشکلات جدی مواجه‌اند، جایی که ارتش روسیه به‌ویژه در استان دونتسک به پیشرفت‌های مهمی دست یافته است.

با ورود جنگ روسیه و اوکراین به سومین سال، اوکراین حملات خود را در خاک روسیه تشدید کرده است. یک منبع اطلاعاتی اوکراین اعلام کرد که نیرو‌های اوکراینی فرودگاه مارینوفکا در منطقه ولگوگراد را بمباران کرده‌اند و تأکید کرد که «هر عملیاتی که توان هوایی روسیه را کاهش دهد، به‌طور قابل‌توجهی قدرت هوایی آن‌ها را محدود می‌کند.»

از سوی دیگر، آندری بوشاروف، فرماندار منطقه ولگوگراد، روز پنج‌شنبه اعلام کرد که یک پهپاد که توسط پدافند هوایی روسیه سرنگون شد، باعث آتش‌سوزی در یکی از تأسیسات وزارت دفاع شد، اما جزئیات بیشتری در این باره ارائه نداد.

روسیه حمله به کورسک را محکوم کرده است. به گزارش خبرگزاری رسمی «تاس»، این حمله تاکنون دست‌کم ۳۱ کشته و ۱۴۳ زخمی بر جای گذاشته است.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما