شناسهٔ خبر: 68318040 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۷۳۲ پروژه در خراسان جنوبی افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: هفته دولت امسال ۷۳۲ پروژه با اعتبار بیش از ۲۲۰ هزار میلیارد ریال در این استان افتتاح یا عملیات اجرایی آنها آغاز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، جواد قناعت روز پنجشنبه به تشریح برنامه‌های استان در هفته دولت پرداخت و افزود: از مجموع پروژه‌های لحاظ شده برای هفته دولت امسال، تعداد ۷۰۶ پروژه با اعتبار ۱۱۵ هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال به بهره برداری می‌رسد.

وی گفت: در این هفته عملیات اجرایی ۲۶ پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۰۴ هزار و ۳۲۰ میلیارد ریال نیز آغاز می‌شود.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: از مجموع این پروژه‌ها، ۲۵۳ پروژه شهری و ۴۷۹ پروژه روستایی است.

وی‌ با اشاره به پروژه‌های شاخص قابل افتتاح در استان گفت: ۷۷ پروژه گازرسانی با اعتبار ۴۸ هزار و ۷۷۰ میلیارد ریال و ۷۰ پروژه بخش کشاورزی با اعتبار هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال از جمله برنامه‌های هفته دولت است.

قناعت از افتتاح ۲۰۲ پروژه توزیع نیروی برق با سه هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار خبر داد و افزود: سه پروژه برق منطقه‌ای با اعتبار پنج هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

وی عنوان کرد: ۶۰ کیلومتر خط ۱۳۲ کیلوولت، پست ۱۳۲ کیلوولت شاهکوه و توسعه پست ۱۳۲ نهبندان، سه پروژه برق منطقه‌ای برای هفته دولت است.

استاندار خراسان‌ جنوبی به اجرای ۱۴ پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار هشت هزار و ۷۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این پروژه‌ها زمینه اشتغال مستقیم ۷۱۲ نفر را فراهم می‌آورد.

وی بیان کرد: آغاز عملیات اجرایی سه پروژه صنعتی و معدنی با اعتبار ۹۶ هزار میلیارد ریال و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر از دیگر برنامه‌های هفته دولت در استان است.

دوم تا هشتم شهریور سالروز شهادت شهیدان رجایی و باهنر (۱۳۶۰) هفته دولت نام دارد.

نظر شما