شناسهٔ خبر: 68317589 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

پزشکیان در چینش وزرا بسیار مراعات کرد

صاحب‌خبر -
گروه سیاسی: قائم مقام حزب اعتدال و توسعه، گفت: پزشکیان وزرایی را تعیین و نهایتاً معرفی کرد که با قوه مقننه تعامل و سازگاری که اصلی‌ترین نیاز امروز کشور برای عبور از چالش‌های تلنبار شده ۳ سال سخت گذشته است را داشته باشند.
محمود واعظی گفت: آقای پزشکیان در انتخاب و چینش وزرای کابینه بسیار مراعات کرد و ملاحظات مجلس را نیز در نظر گرفت.
به گزارش مهر، وی در رابطه با اخذ رأی اعتماد وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم از مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: رأی اعتماد قاطع به وزرای پیشنهادی دولت چهاردهم گام مهم و ارزشمند از سوی نمایندگان محترم قوه مقننه در راستای نیل به "وفاق ملی" است و از این بابت به جد از مجلس محترم تشکر می‌کنیم، چرا که این رویکرد اتفاق مهم و مبارکی است و دولت قادر است با ترکیب کامل، از همان روز اول کار‌های انبوه خود را با قدرت و انگیزه مضاعف آغاز کند.
بخش‌هایی از گفت و گوی واعظی را در ادامه می‌خوانید:
- آقای پزشکیان در انتخاب و چینش وزرای کابینه بسیار مراعات کرد و ملاحظات مجلس را نیز در نظر گرفت. وی وزرایی را تعیین و نهایتاً معرفی نمود که با قوه مقننه تعامل و سازگاری که اصلی‌ترین نیاز امروز کشور برای عبور از چالش‌های تلنبار شده ۳ سال سخت گذشته است را داشته باشند.
- مجلس محترم نیز پاسخ مثبت، حمایت‌گرایانه و سازنده‌ای به رئیس جمهور داد و امیدوار هستیم همبستگی و همکاری فزاینده‌ای که امروز میان دو قوه شاهد بودیم همواره ادامه پیدا کند و کشور با عقلانیت و عبور از جزم اندیشی و جریان‌گرایی‌های افراطی مخرب به سمت رفاه مردم و توسعه کشور حرکت کند.
- بسیار امیدوارم تا توافق صورت گرفته میان سران سه قوه، راهگشای مشکلات و چالش‌های متعدد و بسیار پیچیده‌ای که پیش روی دولت چهاردهم قرار دارد، واقع شود.
- دولت از منظر قانون اساسی، تنها قوه اجرایی کشور با تشکیلات گسترده در سراسر کشور است و همواره در قبال کیفیت زندگی مردم مسئولیت وسیعی دارد. اخذ رأی اعتماد قاطع و کامل از مجلس در راستای وفاق ملی، یکی از اصلی‌ترین پیام‌های بازآفرینی و افزایش امید اجتماعی است.
- همکاری و تعامل سازنده قوا، پیام امید بخش و بسیار روشنی برای جامعه خواهد بود که مع‌الواسطه آن، حل و فصل مشکلات و نارسایی‌های کشور تسریع و تسهیل خواهد شد و متعاقباً بازآفرینی و تقویت امید و اعتماد اجتماعی به نظام به شکل فزاینده‌ای صورت می‌پذیرد.
- وقتی وزرای پیشنهادی کابینه، کامل و قاطع موفق به کسب رأی اعتماد از سوی مجلس می‌شوند، برنامه‌ریزی و اجرای سیاست‌های کلان دولت در جهت نیل به رفاه اجتماعی، توسعه کشور و عبور از چالش‌ها و نارسایی‌های گذشته تسریع می‌شود.
- فلذا وفق راهبرد مزبور، آقای پزشکیان با مشی "اعتدالی" در چینش کابینه ملاحظات و اولویت‌های مجلس را هوشمندانه مد نظر قرار داد و مجلس هم به چینش و ترکیب وفاقی، با رأی اعتماد مطلوب به وزرا، در تعاملی سازنده و فاخر، پاسخ مثبت و همبستگی خود را متبادر ساخت.
- رؤسای قوا نقش تعیین کننده‌ای دارند. جلسات منظم که رؤسای سه قوه تشکیل می‌دهند می‌تواند در جهت پیشبرد کلیه امور خرد و کلان کشور، راهبردی و بسیار اهمیت داشته باشد.
- اگر جلسات قوای سه گانه دستور کار مشخص و روشنی داشته باشد و هر یک مسئولیت سهم خود در حل مشکلات ملک و مملکت را پذیرا شوند و برای حل و فصل آن تلاش کنند، به عنوان فاکتوری مهم و اساسی در افزایش امید مردم، تعیین کننده خواهد بود.

برچسب‌ها:

نظر شما